Sunday, April 5, 2009

UNTUK MELAYU DI P59 BUKIT GANTANG

Kawan bukan nak merayu, tapi untuk sama-sama berfikir, sama-sama merenung. Kalau kita sudah redha bahawa Allah itu Tuhan kita, apa salahnya kita gunakan pancaindera2 yang telah diberi Allah dengan sempurna untuk digunakan dengan sebaik2nya, hindarkan sementara emosi, fanatik dalam diri kita.

Kita jangan terlalu asyik membandingkan Negeri Kelantan dan Kedah, PAS menerajui kerajaan. Apakah Nizar, Tuan Guru Nik Aziz atau Haji Haji dapat menerajui kerajaan di Perak ? Kawan rasa kalau bukan kerana kebijakansanaan kepimpinan terdahulu mencipta Undang-Undang Tubuh Negeri, kalau bukan termaktubnya Perlembagaan ini, kawan rasa sudah pasti, Perak dan Selangor kempunanlah Menteri Besar dapat diduduki orang Melayu. Kita semua melihat apakah Karpal Singh, Gobind dan Lim Kit Siang benar2 menghurmati orang2 Melayu ? Apakah anda yakin Karpal Singh dan Lim Kit Siang benar2 menghurmati hak-hak orang Melayu/peribumi kalau anda membenarkan mereka menerajui negara ? Sehingga sekarang pemimpin2 PAS tidak terkata apa-apa, bila Lim dan Karpal berkata mereka tidak akan membenarkan PAS mengujudkan sebuah Negara Islam di Malaysia. Apakah Anuar Ibrahim lebih rela mengorbankan PKR demi menentang cabaran Lim dan Karpal dan apakah Anuar benar2 pejuang bangsa dan Agama ?

Kawan bukan soalkan perkauman, tapi ini sudah termaktub dalam kontrak sosial Malaysia, Hak Istimewa orang Melayu perlu disedari oleh semua genarasi pelbagai kaum di Malaysia. Cuba kita imbau kembali sejarah kemerdekaan negara di Indonesia, beberapa abad dijajah Belanda, berjuta pejuang Indonesia terkorban, akhirnya Indonesia merdeka dari tangan Jepun. Apakah pengisian kemerdekaan itu benar-benar dinikmati peribumi Indonesia ? seimbang dengan pertumpahan darah pejuang-pejuangnya ? Kerana apa ? kerana pemimpin yang menyambut kemerdekaan terlupa mengujudkan kontrak sosial untuk menjamin hak peribumi. Sehingga sekarang Indonesia tidak sebuah Negara Islam, biar pun umat Islam 2/3 dibumi Indonesia, biar pun beribu para Wali dan Ulama2 lahir dari negara jiran ini.


Cuba kita renung sehalus2nya, kalau bukan kerana ujudnya DEB oleh Alayarham Tun Razak, ujudkah FELDA ? sehingga kini FELDA menampung serta mengubah taraf hidup lebih seratus ribu keluarga Melayu. Tak dapat dibilang jumlah para jutawan, doktor, peguam, pensyarah, jurutera, akitek yang lahir dari keluarga FELDA, keluarga yang asalnya tidak berilmu apatah lagi harta. Apakah ini bukan satu perjuangan dari pemimpin-pemimpin UMNO untuk kepentingan kaum Melayu ? Tapi UMNO juga tidak mengenepikan hak-hak kaum lain.
Kepada anak-anak Peneroka yang cerdik pandai, berilmu, belajar sama- ada dari dalam mahupun luar negara, anda lebih bijak menilai, jangan hanya Harakah, Suara Keadilan yang menjadi bahan-bahan rujukkan, bukalah minda sebijak yang ada pada anda. Bebaskan diri dan pemikiran anda dari dijajah oleh pengaruh-pengaruh yang merosakkan bangsa, agama dan negara dengan pelbagai cara. Jadikan diri anda seorang pengundi yang bijak kerana Allah......


Selamat mengundi BARISAN NASIONAL

No comments:

Post a Comment

Kalau anda sudi komen, silakan, tapi dengan penuh tanggungjawab...... terima kasih di atas komen anda..