Wednesday, November 3, 2010

Nik Aziz rasuah Orang Asli dengan ‘Sijil Penempatan Berkelompok’ tipu ?

Peristiwa tahun 2007 mungkin berulang lagi apabila Nik Aziz sekali lagi memberi harapan kepada masyarakat Orang Asli di Kampung Sandrop, Lojing dengan peanugerahan ‘Sijil Penempatan Berkelompok’ dua hari yang lalu.

Sebelum ini, Nik Aziz juga telah menganugerahkan ‘Sijil Penempatan Ladang Rakyat, Limau Kasturi’ kepada 300 penduduk di Kampung Lepan Jaya sebelum Pilihan Raya Umum ke 12.

Sijil Penempatan Ladang Rakyat palsu yang telah dianugerahkan sendiri oleh tok guru Nik Aziz kepada penduduk Kg. Lepan Jaya pada tahun 2007 di Sekolah kebangsaan Limau Kasturi, kononnya di beri tanah seluas 10 ekar dan sebuah rumah untuk didiami keluarga peserta.

Malangnya, sehingga kini tiada apa-apa yang berlaku, malah tanah 10 serta rumah tidak kelihatan……… Sijil yang dianugerahkan tok guru Nik Aziz pada tahun 2007 adalah satu penipuan semata-mata hendak memancing undi…..

Apakah masyarakat Orang Asli di Kg Sandrop juga akan menerima nasib yang sama macam penduduk-penduduk di Kg Lepan Jaya ?

Apa yang kelihatan, hutan-hutan di kawasan Lojing semakin hari semakin gondol, balak-balak semakin rancak diangkut oleh tokey-tokey syarikat besar dari Singapura.

Pengundi-pengundi DUN Galas jangan mudah terpedaya dengan segala janji-janji PAS, cukup-cukuplah membiarkan diri anda dibohongi, ditipu…….

UNDILAH CALON BARISAN NASIONAL


4 comments:

  1. KESIAN MLAYU @ MLAYU KESIAN ??????

    Saturday, October 23, 2010
    PRK GALAS : PRK di Galas, umNO kempen di Manek Urai, umNO tewas di Kota Bharu.

    Kepandiran umNO sudah terang lagi bersuluh, mujurlah pak pandir ketereh tolong laungkan bahawa ahli-ahli umNO adalah keturunan pandir.
    Apa tidak pandirnya, pilihanraya kecil akan di adakan di Galas, Gua Musang tapi umNO kalut ribut berkempen di Manek Urai.

    Lorat gaduh menaikkan papan tanda projek yang dijanjikan ketika prk manek urai dulu setelah menyedari janji bohong mereka itu di telanjangkan rakyat Kelantan. Sudah 11 prk berlangsung setelah PRU12, bermula di Permatang Pauh hinggalah ke Sibu, pastinya sudah 1001 janji dihamburkan umNO/bn. Cuba periksa janji mana yang sudah tertunai dan yang mana masih belum, pendek kata rakyat akan di perbodohkan setiap kali ada prk.

    Terlebih pandir lagi, bina papan tanda di Manek Urai tapi bangunan umNO di Kota Bharu tergadai, terlepas ke tangan PAS. Bangunan sepatutnya menjadi mercu tanda gahnya sesebuah parti, tapi kalau 'rumah' sendiri tak terjaga dan tak mampu pertahankan hanya pandai bina papan tanda projek tak usahlah bermimpi nak menjadi kerajaan di Kelantan!

    ReplyDelete
  2. DEKATI ISLAM MARAH, KERJA MUNGKAR SOKONG !

    Cina dekati masjid, marah
    Cina dekati surau, marah
    Cina nak kenal Islam, marah
    India juga naik kecut
    Nak jadi juara pertahan masjid & surau

    Cina masuk masjid, halau
    Cina masuk surau, halau
    Cina nak kenal Islam, halang
    India juga naik takut

    JAIS hebat?
    MAIS hebat?
    umNO hebat?
    Konon nak jaga Islam!

    Melayu Islam masuk pub minum arak, boleh
    Melayu Islam masuk disko mabuk, boleh
    Melayu Islam masuk judi genting, boleh
    Melayu Islam masuk pub bawak betina, boleh
    Melayu Islam masuk kelab malam ambil gro, boleh
    Melayu Islam masuk mengurut, boleh

    Setan seronok tengok
    Tak percaya tanya Awang Adek
    Tak percaya tanya Ibrahim Ali

    HIDUP me LAYU...HIDUP me LAYU...HIDUP me LAYU

    ReplyDelete
  3. AYG, beginilah nasib pencacai, tukang salak PAS yang sudah mati pemikiran, segala yg dibuat kerajaan UMNO-BN tidak satu dilihat ada kebaikan, tetapi merekalah yang macam orang kebulur bila ada peluang..... nak berterima kasih jangan diharapkan, malah sering kali kena salakan...

    Allah lebih mengetahui segala-galanya, Allah memberi pertunjuk segala kemungkaran dan penipuan PAS, dulu diharamkan, kini semua telah dihalalkan.... silap-silap gaya babi pun mereka boleh halalkan untuk dimakan, janji dapat kuasa dan jawatan.... itulah puak-puak khawarij....

    AYG, insyaAllah UMNO akan mencapai kemenangan di Galas.... Allah sentiasa melindungi UMNO...

    ReplyDelete
  4. Kehadapan yg mulia bukan melayu.sorylah kwn tertinggal ketapi kat Gua Musang smlm bab tu xperasan komen aok kat AYG ni.cina masok masjid kome marah mungkin ustad kome ngan ustad aok mengaji kitab lain2 kot.xp bab melayu minum arak, mengurut dan ?????? kat spa tu kompom salah tok guru aok.nape tangguhkan hudud.kome ngikut je.rasanya klu dah laksana hudud belum tentu lg sape hak kena rejam n sebatnya.kome no heaaa bab kome takut ke tuhan je kot2 aok me hak takut ke UNCLE KAPAL dak.yang menentukan amalan kita,sembahyang kita,puasa kita hanya allah.tolonglah jgn dihina kami org2 melayu umno sebagai islam second classs.aok sembahyang kome sembahyang.aok posa kome posa.aok gi masjid kome gi masjid cuma kome marahlah puak2 cina masok masjid tempat kome menyembah allah dipijak leh bini gelap cina aok tu bab dia xsunat n xbasoh kencing dan berak.BAB TU KOME MENANG KAT GALAS.ORE GALAS LG MARAH.

    ReplyDelete

Kalau anda sudi komen, silakan, tapi dengan penuh tanggungjawab...... terima kasih di atas komen anda..