Wednesday, November 3, 2010

Galas-Pelancaran Hari Keselamatan & Kesihatan Pekerjaan Kelantan 2010


Pagi tadi, YB Senator Dato’ Maznah Mazlan, Timbalan Menteri di Kementerian Sumber Manusia telah merasmikan Majlis tersebut di Kawsan Perindustrian Gua Musang.

Maznah berkata, kerajaan tidak menafikan, masih terdapat segelintir rakyat yang hidup di bawah paras Pendapatan Garis Kemiskinan (PLI), selaras dengan konsep “1Malaysia: Rakyat Didahulukan, Pencapaian Diutamakan”, Kerajaan melalui Kementerian Sumber Manusia sedang mengkaji kemungkinan pelaksanaan gaji minimum kebangsaan untuk pekerja sektor swasta di Malaysia.

Kajian ini juga selaras dengan hala tuju Kerajaan untuk merealisasikan Model Ekonomi Baru (MEB) yang berteraskan ekonomi berpendapatan tinggi dan usaha mempertingkatkan taraf hidup isirumah berpendapatan rendah.

Kerajaan BN tidak pernah mengabaikan kepentingan rakyatnya, sebab itu Malaysia adalah satu-satu Negara yang mengwujudkan Program Membasmi Kemiskinan untuk memastikan rakyatnya sentiatsa di dalam kesejahteraan.

Begitulah sebahagian daripada ucapan Maznah dihadapan lebih kurang 250 orang pekerja dari kilang-kilang yang ada di kawasan tersebut.


No comments:

Post a Comment

Kalau anda sudi komen, silakan, tapi dengan penuh tanggungjawab...... terima kasih di atas komen anda..