Monday, November 1, 2010

Mat Sabu-20 tahun PAS memerintah, tidak khianati rakyat Kelantan

Mat Sabu mendakwa, pelbagai kaum termasuk bukan Islam boleh menerima dan yakin dengan PAS kerana sepanjang pemerintahan PAS selama 20 tahun menyaksikan rekod baik PAS yang tidak pernah sesekali pun mengkhianati atau mengusik hak-hak rakyat Kelantan.

Kata Mat Sabu lagi, Kerajaan Negeri Kelantan telah menjuarai dalam pembangunan pelbagai aspek yang memberi manfaat kepada kebajikan rakyat………

Begitulah di antara ungkapan-ungkapan Mat Sabu dalam ceramahnya di Kg Sg Terah malam tadi.

AYG ; Setuju……. Setuju Mat Sabu, kalau tidak masakan Mat Sabu boleh terlepas dari tuduhan khalwat bersama isteri orang….. selamat Mat Sabu…….

Tidak khianatkah Kerajaan PAS terhadap rakyat, apabila kepemimpinan PAS begitu rakus merampas tanah rakyat yang membabitkan keluasan lebih 30,000 hektar di Hulu Kelantan sejak memerintah 20 tahun lalu…….

Menteri Besar, tok guru Nik Aziz, juga berjanji untuk membenarkan rakyat meneroka tanah kerajaan bagi tujuan pertanian sejak tahun 1990 dengan alasan kerana semua tanah-tanah yang ada di Kelantan milik Allah…….

Tetapi, tok guru Nik Aziz lupa dengan janji-janji itu apabila semakin banyak tanah-tanah rakyat dirampas, tanah kubur dirampas, masjid-masjid tidak dibina, prasarana tidak dibangunkan, malah sebaliknya menyalahkan Kerajaan Pusat kononnya yang tidak memberi bantuan…….

20 tahun PAS menjadi kerajaan di Kelantan bukan satu masa yang singkat….., apa yang mereka buat ?

Geran tanah sekeping pun tidak mampu diberi kepada rakyat…… apa lagi rakyat di DUN Galas…… malah pengundi-pengundi Cina di Kampung Pulai telah diberi ingatan bahawa Kerajaan PAS tidak akan menggangu tanah-tanah yang diteroka secara haram selagi mereka memberi undi kepada PAS……

Itu pun nasib baik Kerajaan BN bermurah hati menghulur bantuan PPRT kepada 1,500 rakyat Kelantan di Galas, jangankan hendak berterima kasih, malah PAS mempersoalkannya pulak…….

Tidak khianatkah PAS kepada rakyat, kalau kepimpinan Kerajaan Kelantan menyorokkan hasil-hasil negeri disamping merompak hasil-hasil balak jutaan ringgit…….

Kalau Kerajaan PAS Kelantan tidak mengamalkan kronisme, tidak menyalahguna kuasa serta bersikap jujur dan ikhlas, sudah pasti negeri Kelantan dapat menikmati pembangunan serta taraf ekonomi rakyatnya juga meningkat…….

Inikah contoh-contoh pemerintahan Islam yang diwar-warkan oleh PAS ?

Tidakkah Kerajaan PAS Kelantan mengkhianati rakyat jika tidak menyediakan peluang pekerjaan kepada rakyat Kelantan sehingga ramai yang terpaksa merempat ke negeri-negeri orang lain mencari pekerjaan, mencari tanah-tanah untuk bercucuk tanam…… sehinggakan kerja-kerja di 'ladang rakyat' pun, warga-warga Indon yang diberi peluang bekerja……

Tidak khianatkah Kerajaan PAS Kelantan kalau 20 tahun berkuasa, tetapi tidak ada sebuah Masjid pun yang dapat dibena, adalah juga sebuah di Rantau Panjang, itu pun tidak mampu disiapkan malah dibantu oleh Kerajaan Persekutuan juga…..

Apakah rakyat Kelantan tidak dikhianati, jika mebiarkan rakya-rakyatnya berkunjung ke negeri-negeri lain semata-mata untuk meminta derma dari orang ramai bagi membena Madrasah dan Masjid di Kelantan………

Fikir-fikirlah wahai pengundi-pengundi di DUN Galas……. Undilah calon Barisan Nasional.

4 comments:

  1. Salam bro, tak payahlah kita nak cerita pasal pengkhiannat puak-puak hamPAS ni.... rakyat Kelantan sendiri yang dah redha kalau pun hidup susah merepat ke tempat orang.

    Cuna kita tinjau di Kg Sg Terah, berapa ramai orang Melayu yang masih daif, duduk di rumah-rumah setinggan di tepi sungai, di tepi rel keretapi... ibarat kata kais pagi makan pagi, kais petang makan petang.... tapi cuba kita tanya mereka mahukah meninggalkan PAS... jawapannya tidak sesekali...

    Kerana taat dan taksyubnya orang Melayu kepada Nik Aziz, mereka sanggup hidup susah, daif dalam kemiskinan, kerana kebodohan itulah, maka puak-puak PAS berleluasa merompak segala apa yang mendatang kekayaan kepada mereka... kepimpinjan PAS tahu rakyat tidak kisah, malah mereka kata hidup mereka miskin kerana sudah takdir bagi mereka... Begitu bijak puak-puak PAS mendakyah rakyat bodoh ini dengan alunan irama agama Islam semata-mata untuk menipu rakyat... sebab itu PAS setiap masa dan waktu berceramah, bertazkirah kononnya untuk mendidik rakyat supaya redha dengan apa yang ada...

    Biarlah mereka dengan kebodohan mereka...

    ReplyDelete
  2. Salam YG,

    pasal kenapa sampai sekarang Karpal Tunda Singh, DAP masih menolak Islam ala PAS kalau benar bagai dikata oleh Mat Sabu... dasar penipu dan pembohong lah mereka bro..

    ReplyDelete
  3. Cakap apa pun bolih kalau tak khianat kenapa rampas tanah rakyat oiii pas bodo kalau tak khianat kenapa air tiada dikelantan kalau tak khianat mana pembangunan untuk rakyat kelantan kalau tak khianat kenapa rakyat kelantan yang ramai miskin lagi daif apa kah sumbangan kerajaan kelantan kepada rakyat yg kaya puak puak pas rakyat biar miskin puak puak pas berumah besar kereta besar rakyat biar tinggal dalam bangsal lembu dan rumah setingan undi rakyat mau tapi bila menang buat harta rakyat biar susah terpaksa meyibuk di negeri orang untuk mencari kerja 20 tahun pas gagal menjadi kerajaan untuk membela rakyat kelantan kepada rakyat kelantan PRU 13 nanti biar lah BN perintah kelantan jangan benarkan PAS perintah kelantan kalau dulu anak anak kelantan berumur 10 tahun sampai mencapai umur 20tahun tiada perubahan masih tahap lama semasa umur 10 tahun lalu tiada perkerjaan tiada pembangunan rumah rumah banyak yang nak roboh tiada pembelaan dari kerajaan pasbodo.

    ReplyDelete
  4. Kerajaan BN LAGI TIPU! Kata nak buat macam-macam projek untuk rakyat Kelantan. Projek tersadai atas kertas sebab PAS tak bagi kebenaran guna tanah kerajaan negeri. hehehe....

    pssst.... cuba-cubalah lantik orang-orang PAS tu sebagai kontraktor atau pembekal. Mesti laju punya dapat kelulusan.

    ReplyDelete

Kalau anda sudi komen, silakan, tapi dengan penuh tanggungjawab...... terima kasih di atas komen anda..