Monday, November 1, 2010

Galas-PAS bimbang kemunculan akhbar harian ‘Suara Galas 1 Malaysia’


PAS mendakwa UMNO sudah terdesak sehingga terpaksa menerbitkan akhbar harian sendiri, walau pun telah mendapat liputan luas melalui media cetak dan elektronik.

Begitulah yang diluahkan oleh Idris Ahmad, Ketua Penerangan PAS Pusat dalam akhbar harian ‘Galas Kito’ yang diedarkan pada Jumaat yang lalu……

Mengapa Idris-PAS-pakatan mengelabah sangat dengan kemunculan ‘Suara Galas 1 Malaysia’ ?

AYG ; inilah buktinya bahawa semua media cetak dan elektronik yang ada di Malaysia bukan sepenuhnya dikuasai UMNO-BN seperti yang didakwa oleh PAS-pakatan….

Dipercayai, UMNO-BN mengeluarkan akhbar harian ‘Suara Galas 1 Malaysia’ khusus untuk pilihan raya kecil DUN Galas sebagai menangkis segala tomahan serta dakyah PAS-pakatan melalui ceramah-ceramah, edaran risalah dan akhbar harian ‘Galas Kito’….

Warga Kelantan, khususnya pengundi-pengundi di DUN Galas, Gua Musang perlu diberi penjelasan sebenar berhubung isu-isu semasa yang sengaja diwujudkan PAS-pakatan yang berputar belit serta mengelirukan melalui ‘SUARA GALAS 1 MALAYSIA…..

Ekoran sambutan hangat masyarakat Gua Musang terhadap akhbar harian ‘Suara Galas’ 1 Malaysia, maka PAS-pakatan terasa segala pembohongan serta propaganda mereka selama ini sudah mula disedari oleh sebilangan besar rakyat…..

Kalau tidak, masakan edaran akhbar harian ‘Suara Galas 1 Malaysia’ dijadikan isu oleh PAS-pakatan……


4 comments:

  1. PAS memang sudah banyak mengelabah bila rakyat Kelantan terusan dibuka mata..... pembohongan disebalik jubah dan serban sudah mula mengeluarkan baunya........

    ReplyDelete
  2. Saya cadang kan bukan hanya semasa PRK aje tabloid seperti ini di ujud kan, tapi jadi kan Tabloid Mingguan kalau tak silap seperti "Suara Selangor" dan bagi percuma aje di masjid masjid. Ia bagi menangkis semua tuduhan tuduhan palsu yang di hambur kan oleh PR. Baru rakyat tau siapa yang benar dan siapa yang salah. Cuba kita tengok, The Sun di bagi percuma, tapi didalam nya semua nya berpandangan negatif kepada Kerajaan yang kita sayangi ini. Di harap ada pihak yang merenung perkara ini secara mendalam.

    ReplyDelete
  3. Salam bro...apa je yang membongkar rahsia dia memanglah dia bengang...
    lebih-lebih lagi mereka tak buat kemajuan di Galas selain membotakkan hutan semasa berkuasa...

    ReplyDelete
  4. apasal gelabah biawak? asal x buat suara galas ala paspispuspespos? lan kali turun pdg, jumpa rakyat yg enko wakili. jgn asik duk mengeram telor yg 2 biji tu sampai netas. skg dah gelabah. ms org bg peluang urus daerah asik hilang. skg harap rakyat Galas sedar kembalilah kepada BN.

    ReplyDelete

Kalau anda sudi komen, silakan, tapi dengan penuh tanggungjawab...... terima kasih di atas komen anda..