Wednesday, November 24, 2010

FELDA-kalau ‘BAPAK’ dikatakan hanya gimik UMNO, ‘ANAK’ pula tali barut PAS…..


Mazlan Aliman, AJK PAS Pusat merasakan kedudukan ANAK begitu terancam sehingga mendakwa penubuhan ‘BAPAK’ (Penubuhan Biro Aduan Peneroka Kebangsaan) di bawah Gabungan Wawasan Generasi Felda (GWGF) tidak lebih dari 'gimik politik' UMNO untuk menutup kelemahan FELDA. HarakahDaily

Kalau kita perhatikan, penubuhan ANAK oleh Mazlan Aliman tidak lebih dari tali barut PAS yang kononnya untuk membantu mengatasi permasalahan peneroka-peneroka FELDA, tetapi lebih merangsang kepada warga peneroka dengan hasutan-hasutan agar warga peneroka membenci FELDA, membenci Kerajaan BN dan seterusnya membenci UMNO…..

ANAK kononnya sebuah badan NGO untuk membela nasib warga peneroka yang dikatakan telah dinafikan hak-hak mereka oleh FELDA, hakikat sebenarnya ANAK yang telah menafikan segala apa yang telah diperuntukkan oleh FELDA untuk menjaga kebajikan warga peneroka.

Kerana apa ? Kerana matlamat utama PAS mewujudkan ANAK yang diberi peruntukkan jutaan ringgit, semata-mata untuk memecahbelahkan sokongan warga peneroka kepada UMNO.

PAS-pakatan rakyat tahu, FELDA adalah kubu kuat UMNO-BN yang telah menafikan mereka memerintah Negara dalam PRU ke 12 yang lalu.

Kalau tidak, masakan ANAK begitu mengaruk bukan sahaja dalam masyarakat FELDA, Felcra dan Risda juga tidak terkecuali menjadi mangsa bagi PAS-pakatan rakyat menghasut warganya…

Kalaulah ANAK benar-benar hendak membela nasib rakyat, mengapa membisu seribu bahasa bila kerajaan PAS Kelantan menipu rakyat dengan janji-janji ‘Ladang Rakyat’ ?

Kalau ‘BAPAK’ dikatakan gimik UMNO, ada juga kewajarannya, kerana UMNO selama ini yang merancang untuk mewujudkan FELDA, maka apa salahnya kalau UMNO memenopoli ‘BAPAK’ semata-mata untuk mempertingkatkan lagi kesejahteraan warga FELDA….

Wajar sangatlah kalau BAPAK merupakan idea Pengerusi GWGF Tan Sri Rozali Ismail itu dapat membantu menangani segala permasalahan warga peneroka dari segi kebajikan dan pendidikan yang lebih berkesan supaya warga peneroka tidak tersalah tempat menyalurkan maklumat.

BAPAK bakal memberikan faedah kepada semua warga FELDA bagi menyelesaikan isu-isu berbangkit di kalangan warga FELDA tanpa dikenakan bayaran perkhidmatan, tanpa dikenakan kutipan derma tabung jihad pun…….

9 comments:

  1. habis lah angan2 tue berehim tue man nak jadi ahli parlimen kuala krau...

    ReplyDelete
  2. Salam, bro dia tak sedar ke FELDA tu Kerajaan UMNO yg tubuh.... dia besar panjang sebangai anak FELDA pun atas jasa UMNO. phuiiiiii punya barut PAih.

    ReplyDelete
  3. nak bela kepala bapak apa lagi..p la bela anuar yang dah nak karam nu...

    ReplyDelete
  4. ANAK bukan sahaja tali barut puak khawarij PAS tetapi tali barut para Harbi DAP dan golongan munafiq PKR. Fuckatan dan Si Aliman anak Haprak ni dah mula sasau dengan BAPAK, sekarang ni mengarahkan MB Gagap serang TS Rozali berkaitan isu Syabas di Selangor!

    ReplyDelete
  5. Lagi bagus kalau BAPAK punya anak sendiri...yang ada tu 'ANAK' haram...

    ReplyDelete
  6. YG, apa lagi yang si anak ni nak kata, selama ini apa yang cuba difitnah oleh juak-juak hamPAS dikalangan peneroka Felda semuanya terbalik kepada mereka.... kalau benar-benar para peneroka Felda teranianya, masakan mereka boleh hidup beranak pinak sampai bercucu cicit dalam Felda... tapi jenis manusia yang tidak pernah menerima kebaikan kerajaan, maka semuanya dianggap jahat saja.... itulah ajaran ANAK jin...

    ReplyDelete
  7. Ni namanya otak letak kat kepala b***h bila nak ckp. Masih belum sedar ke yg Felda ni Umno yg tubuhkan. PR tubuhkan apa??? Tubuhkan B***h

    ReplyDelete
  8. aku sokong aku sokong,,aku ni menantu felda pun terharu dgn apa yg mentua aku dpt dlm felda dlm usia yg semkin lanjut nih,,,ALHAMDULILLAH...


    FELDA KAHANG TIMUR

    ReplyDelete
  9. ANAK hampeh...tau nak hancurkan keharmonian dalam rancangan...BAPAK bantu menyelesaikan masalah peneroka...ANAK Lan .....u

    ReplyDelete

Kalau anda sudi komen, silakan, tapi dengan penuh tanggungjawab...... terima kasih di atas komen anda..