Tuesday, April 20, 2010

Penduduk miskin diancam henti bantuan zakat jika pasang bendera BN


“Bantuan zakat daripada Pusat Zakat Selangor akan dihentikan jika anda memasang bendera Barisan Nasional (BN) di rumah anda.” Itulah ugutan diterima penduduk kawasan perumahan Southern Kinta Consolidated (SKC) dipercayai dilakukan penyokong pakatan pembangkang pada kempen pilihan raya kecil Parlimen Hulu Selangor.

Penduduk juga diugut bahawa nama-nama mereka akan disenaraihitamkan daripada memiliki geran tapak rumah yang diduduki dan akan menyerahkan rumah yang diduduki sekarang kepada orang lain jika masih berdegil memasang bendera BN.

Seorang ibu tunggal, Hasmah Sukri, 47, berkata ketika beliau sedang memasang bendera BN, seorang penyokong pakatan pembangkang datang ke rumahnya dan mengugut akan memotong wang bantuan zakat yang diterima RM250 sebulan. Klik disini

YG : Inilah gaya pemeritahan pakatan DAP-PKR-PAS kalau mereka berkuasa, mereka akan mengambil tindakan apa sahaja apabila menyedari mereka gagal memperoleh sokongan rakyat. Mereka jadikan kuasa yang ada sebagai senjata untuk memaksa rakyat menyokong rejim pemerintahan mereka.

Walau mungkin kerajaan DAP-PKR-PAS tidak menjalankan ugutan secara terbuka, mereka akan menggunakan segala jentera yang boleh menjalankan ugutan kepada rakyat…… itulah cara komunis memerintah…….

Berbeza sekali dengan cara pemerintahan kerajaan UMNO-BN, kerajaan UMNO-BN tidak pernah membezakan apa juga fahaman politik seseorang itu demi membantu rakyat.

Kita boleh lihat sendiri, apa sahaja bantuan kerajaan UMNO-BN sama ada dari segi pemberian biasiswa, PPRT, Tekun, AIM (Amanah Ikhtir Malaysia), Bantuan/Sumbangan Zakat dan macam-macam lagi kepada rakyat yang memerlukan, pemimpin-pemimpin UMNO-BN tidak pernah menyoal siapa atau parti mana yang disokong…..tidak pernah mempersoalkan atau memilih kaum atau bangsa apa………

Konsep ‘1 Malaysia, Rakyat didahulukan, Pencapaian diutamakan’ itulah yang menjadi amalan kerajaan UMNO-BN dalam melaksanakan pembangunan rakyat seterusnya membangunkan Negara…..



9 comments:

  1. penyokong pembangkang ni memang jahat. eloknya mereka yang ugut tu dibelasah terus. dasar anjing zionis. tak habis habis nak menyusahkan orang islam.

    ReplyDelete
  2. MOzas, Tinta Emas, mereka akan gunakan samseng-samseng untuk mengugut rakyat jika berkuasa....terima kasih komen tuan-tuan.

    ReplyDelete
  3. Salam YG,

    Baru berkuasa sikit dah jadi MAFIA, bayangkan kalau kuasa mutlak di tangan mereka!!!

    Semoga rakyat dapat menilai yang mana kaca dan yang mana permata.

    ReplyDelete
  4. Salam Yang Gambi..Ajarkan mereka PRU13 nanti supaya mereka tahu erti roda..

    ReplyDelete
  5. Melayuangkat, CCZ, inilah bayangan kerajaan yg bakal di bawa pakatan hamPas, PKRompk ini bersama DApig........mereka akan guna segala samseng, mafia, kongsi gelap untuk memastikan mereka terus berrkuasa.............

    ReplyDelete
  6. Satu lagi fitnah tambahan tidak berasas saat akhir terhadap Kerajaan Negeri Selangor demi menjatuhkan kredibiliti PR....

    ReplyDelete
  7. Salam, yg gambi,

    Itu dapat memerintah penuh macam-macam ugutan, patut kita bantu orang miskin dan yang susah perlukan bantuan.Kerajaan Pesekutuan ada Jabatan Kebajikan Masyarakat yang membantu golongan miskin dan layak.

    ReplyDelete
  8. Kuda Perang, kalau berita dari akhbar berkenaan berunsur fitnah, kenapa puak2 kamu tak mahu saman... bukan ke kalau bab saman menyaman ni puak2 kamu yg teror.....

    Matyen, terima kasih dgn komen tuan.

    ReplyDelete
  9. anwar & PR memang sadis lagi kejam. KEJAM! itulah anwar...siapa yg lawan, pasti kena 'kerat'.

    ReplyDelete

Kalau anda sudi komen, silakan, tapi dengan penuh tanggungjawab...... terima kasih di atas komen anda..