Friday, April 30, 2010

Orang Asli Pahang akan lebih terbela kalau PAS-PKR-DAP memerintah ?


Kehidupan masyarakat Orang Asli di negara ini akan lebih baik dan terbela jika pakatan PAS-PKR-DAP diberikan peluang untuk memerintah, begitulah kata-kata hikmat dari Balasubramaniam, Pengerusi Dewan Himpunan Penyokong PAS Negeri Pahang, sebelum ini pernah mendakwa pernah bermimpi berjumpa Rasulullah SAW………

Si Bala mendakwa rakyat yang berada di bawah pemerintahan pakatan PAS-PKR-DAP telah lama menikmati suasana kehidupan yang lebih selesa, lebih baik kerana dasar pemerintahan yang adil.

Tertarik dengan kata-kata manis si Bala itulah maka Sidek a/l Wahab, seorang daripada masyarakat Orang Asli Kampung Paya Badak, Temerloh menyerahkan borang untuk menyertai kelab penyokong PAS Pahang. KLIK

YG ; kawan rasa dalam kalangan masyarakat Orang Asli di Malaysia, khusus di Pahang sudah ramai yang cerdik pandai, sudah ada yang menjadi jutawan, usahawan, berjawatan tinggi dalm kerajaan akan lebih menilai apa yang telah kerajaan UMNO-BN lakukan untuk membangunkan masyarakat Orang Asli.


Berpuluh tahun kerajaan UMNO-BN merancang serta melaksanakan program-program untuk mengubah cara kehidupan, adat resam, masyarakat orang Asli dalam Negara. Tidak kurang juga berusaha membangunkan sistem pendidikan anak-anak masyarakat orang Asli dengan pelbagai bantuan secara percuma sama ada dari segi pakaian seragam sekolah, alat tulis, pengangkutan, tempat kediaman, makanan percuma dan lain-lain lagi, semuanya percuma…..

Kepimpinan kerajaan UMNO-BN tahu, hanya melalui program pendidikan serta ilmu kepada generasi orang Asli sahaja dapat mengubah cara hidup, cara berfikir untuk memajukan mereka.

Tidak kurang juga dengan pembangunan Rancangan Penempatan Semula untuk membangunkan perkampungan-perkampungan orang Asli yang dilengkapi dengan pelbagai kemudahan asas, semuanya secara percuma.

Dari segi ekonomi, masyarakat orang Asli juga tidak ketinggalan dibangunkan dengan tanah-tanah rancangan Felcra, Risda dan tidak kurang juga yang telah ditawarkan untuk menyertai tanah-tanah rancangan Felda di Pahang.

Masyarakat orang Asli juga tidak ketinggalan menerima bantuan memiliki saham ASB secara percuma, kalau ditempat kawan, lihat sahajalah beratus-ratus orang memenuhi bank-bank tempatan setiap awal tahun untuk menerima dividen.

Tidak dinafikan juga, kalau ada yang masih ketinggalan, kekadang kita kena berfikir juga kenapa ada yang masih tidak mahu atau malu untuk mengubah cara hidup mereka, tidak dinafikan juga ada yang lebih suka kepada cara hidup lama………..

Apa yang jelas kelihatan pendakyah-pendakyah PKR-PAS-DAP begitu mudah masuk ke perkampungan Masyarakat Orang Asli yang telah dimajukan oleh Kerajaan UMNO-BN untuk menjalankan agenda menghasut, tetapi tidak pun menjengah mereka di kawasan-kawasan pendalaman.

Apa nak kata, sudah memang itulah kerja-kerja puak-puak pembangkang……………


14 comments:

  1. hahaha keling paria penipu. Cakap keling ni bukan boleh percaya. keling ni ejen propaganda nik ajis.

    lepas ni siaplah, orang asli akan dihalau dari tanah mereka kalau pakatan memerintah. mereka ini semua tamakkan tanah dan balak.

    tak mustahil semua maysrakat orang asli akan diusir dari tanah mereka.

    ReplyDelete
  2. Jangan main2 dan tipu orang asli nanti kena sum____

    ReplyDelete
  3. salam hormat bro

    kesian tengok penduduk kg buah pala kene gormal dgn si penjubor tegar hidop2 psl pasrael, pkr dan dap punye psl la tu ekekeke

    ReplyDelete
  4. biasa lah YB bak kata

    pepatah lama:
    Lembu punya susu, sapi dapat nama

    pepatah baru:
    KUDA PUNYA LARI, ZAID DAPAT PUJI

    siapa berani baca tagline aku kat bawah ni?

    AKU YANG BINGAI
    e-Direktori Bloggers Malaysia

    ReplyDelete
  5. JANGAN KATA TANAH ORANG ASLI, DENGAN ORANG ASLI , MEREKA JUAL SEMUANYA. TENGOK AJE LE , KISAH PENDUDUK BUAH PALA TU.

    ReplyDelete
  6. wahai penyokong-penyokong Pas, bukalah mata dan telinga, buka minda juga dan jangan biarkan kita tertipu oleh pemimpin Pas yang licin macam belut. Jangan diukur kealiman seseorang dengan besarnya serban dikepala kerana benggali pun pakai serban juga dan kadangkala penutup kepala dipakai untuk menutup tanduk yang tumbuh. Almaklumlah, Pas pun dah sanggup bersahabat dengan syaitan. Memegang kunci syurga lagi gitu.

    ReplyDelete
  7. Kerajaan BN juga perlu buat lebih banyak usaha di dalam membangunkan orang2 asli...

    Walaupun ramai dari mereka yang menolak kemajuan, pendekatan perlu betul.

    Perlu diingat orang asli dan penduduk2 peribumi Sabah dan Sarawak juga sebahagian dari penduduk "bumiputera" negara ini. Kita saling memerlukan. Bersatu kita teguh!!!

    ReplyDelete
  8. Salam,
    Banyak perancangan yang di buat oleh Kerajaan Bn, untuk masyarakat Orang Asli, mereka telah terbela semenjak dari dari dahulu anak diberikan makan semasa sekolah setiap tahun mendapatkan bantuan kawangan untuk anak-anak orang asli bersekolah,anak-anak tidak dikenakan apa-apa bayaran, jika dipendalaman guru-guru dihantar ke pendalaman untuk mengajar mereka, di pusat perkampungan diadakan klinik khusus untuk ibu melahirkan anak-anak dan rawatan apa lagi, rumah batu dibina sedangkan orang melayu rumah lebih teruk dari mereka, semua dibantu oleh Kerajaan apalagi yang mereka hendak, ada felcra setiap tahun dapat saham, dapat ASN setiap tahun dapat deviden, apa lagi, banyak keistemewaan untuk masyarakat Orang Asli, sudah ramai yang terpelajar jasa bantuan sekolah oleh Kerajaan BN.

    ReplyDelete
  9. kamu semua nie mmg bodoh... cakap tak ikut fakta dan hanya pandai mengampu!!!

    ReplyDelete
  10. ahhaha MASUK PAS MASUK SYURGA, MASUK ISLAM ASLI DAPAT RM300.00...

    RASUAH AGAMA boleh ker tu? tak ke bodoh si RAMLI LUGAN ni? ish2

    ReplyDelete
  11. Hmm is anyone else experiencing problems with the images on this blog loading?
    I'm trying to find out if its a problem on my end or if it's the blog.
    Any suggestions would be greatly appreciated.

    My site: 75962

    ReplyDelete
  12. Thank you for the auspicious writeup. It in fact
    was a amusement account it. Look advanced to more added agreeable from
    you! However, how can we communicate?

    my webpage; 11687
    My site: 87609

    ReplyDelete
  13. I'm studying at University of Hawaii and I want to show my appreciation for your help toward individuals that seek help with this one subject. You have put in an tremendous level of dedication into these solutions, and it has made it possible for scholars in our field to obtain great benefits. Just know that this work means a lot to all of us.

    Take a look at my weblog - mrooms.org

    ReplyDelete
  14. At laѕt, after lookіng thrοugh http://yanggambі.
    blogspot.cоm/ for quite some tіme, I founԁ a sіte from ωhere I wаs able to гeallу get helpful insіghts in гegard to the studies and the knowlеԁge thаt I wаnt.
    Τhere need to be more things lіke this οn Dotclear

    my wеb ρage - eulogise

    ReplyDelete

Kalau anda sudi komen, silakan, tapi dengan penuh tanggungjawab...... terima kasih di atas komen anda..