Monday, October 25, 2010

Khalwat-Calon PAS ambil tindakan undang-undang

Calon PAS Dun Galas, Dr Zulkefli Mohamad berkata, mendakwa beliau sengaja difitnah kononnya pernah kena tangkap khalwat seperti yang dibangkitkan dalam blog Umno-Online. Sehubungan dengan itu, beliau akan mengambil tindakan undang-undang sekiranya ‘fitnah khalwat’ itu jika tidak ditarik balik. (rujuk di sini)

Nampak sangatlah mengelabahnya calon PAS yang pernah tewas dua kali dalam pertandingan merebut kerusi Parlimen dalam pilihan raya. Calon recyle PAS ini bukan sahaja mengelabah pasal ‘kena tangkap khalwat’ saja, dari awal-awal lagi dia sudah mengelabah apabila ada dikalangan penyokong-penyokong PAS sendiri yang kurang senang dengan pencalonan beliau.

Sebenarnya, siapa yang paling banyak buat fitnah, kalau bukan puak-puak pembangkang…….. kalau hendak dikira pasal fitnah, pemimpin-pemimpin UMNO yang paling banyak kena fitnah…..

Dato’ Sri Najib adalah diantara kepimpinan UMNO yang paling dahsyat difitnah oleh hamPAS-hamPAS pembangkang….. bagaimana pembangkang memanipolasikan isu altantuya seolah-olah ianya benar-benar dilakukan sehingga terpaksa Dato’ Sri Najib bersumpah di Masjid untuk menafikannya…..

Tapi, ada pemimpin pembangkang yang mendakwa kononnya dia juga difitnah dalam kes ‘liwat’, tetapi sampai sekarang tidak berani bersumpah dalam mana-mana Masjid pun…. Bacul sungguh dia ni……..

Kenapa agaknya calon PAS ini begitu teruja sangat dengan isu ‘khalwat’ ni ? Tenguk sajalah Mat Sabu, relax je…… walau pun pernah didakwa di Mahkamah pasal ‘di tangkap khalwat dengan bini orang……. Saksi tersalah lapor nombor bilik, maka terlepaslah Mat Sabut…..

Orang tua-tua kata, “ kalau tak de angina, masakan pokok bergoyang” kan…. kan… kan…..

Tapi, kalau betul calon PAS ini kena fitnah, jalan paling mudah buat sajalah ‘akuan bersumpah’ di mana-mana Masjid, kalau diambil tindakan undang-undang, nak tunggu keputusan Makhamah lambat….. ajak sekali si Anwar tu….. buat macam si Saiful yang berani melakukan sumpah kerana kebenaran……

8 comments:

  1. SEtuju setuju setuju setuju setuju setuju!!!!!
    Tak perlu keluarkan duit!
    Tak perlu keluarkan tenaga!
    Kalau berani, tunjukkan keberanian!
    Kalau benar, tunjukkan kebenaran!
    Kalu malu,........... memang sah!

    ReplyDelete
  2. berani ke dia nak bersumpah ni heheheee

    ReplyDelete
  3. Mana ada kote... dia orang...cakap jer akulah yang paling baik sebaiknya manusia,tapi perangai macam haiwan..dalam kelompok manusia macam macam
    ade...

    ReplyDelete
  4. salam bro.kwn bukan nak masok campor dlm kes2 mcm ni.xp kwn rasa ada baiknya dr zul bersumpah bab dlm islam apabila kita dituduh melakukan mungkar kita berhak mempertahankan diri.kita dibolihkan bersumpah dan sumpah kita tu hendaklah dilapazkan di masjid dihadapan khalayak dgn mengikut terma2nya yg sudah ditentukan olih islam.klu kita tak melakukannya takut apa.PM pun pernah difitnah xp dia telah pun melakukan sumpahnya.xp bagipihak org yg menuduh pula dan kalayak ramai sekiranya sipolan telah melakukan sumpahnya dgn betul dan mengikut apa yg dituntut olih hukum kita hendaklah menerima sumpahnya xanpa soaljawab lg.klu dia menipu dlm sumpahnya itu antara dia dgn tuhan.ini tidak mcm kes PM berialah kwn tu bersumpah.pastu ungkit juga lg.payah berunding dgn puak Pakatan Haram ni tak gitu tuan AYG.

    ReplyDelete
  5. Bro, setuju sangat dgn saranan Orang Kampong, tapi puak-puak ini hanya tahu buat provokasi saja, lihat sahajalah dengan perangai Anwar Ibrahim, sebuk keseluruh dunia mendakwa dia difitnah 'meliwat', tetapi bila suruh bersumpah, sampai sekarang membisu...... inilah perangai puak-puak PAS.....

    ReplyDelete
  6. Selalu org yg buat salah dia akan ugut akan ambil tindakan mahkamah tapi habuk pun tara memang benar lah apa yg dicakapkan org kalau berani ambil tindakan mahkamah sebelum PRU dun galas kalau dalam masa terdekat tak ambil juga tindakan sah lah apa yg ditulis kalau tak buat kenapa takut kenapa nak ugut org dengan undang undang kalau masuk mahkamah kalau betui macam mana malu tak tu lah kalau dah makan simpan baik baik kau tu org pas melambangkan islam politik.

    ReplyDelete
  7. Assalammualaikum!
    Maaf saya ingin memberi pendapat bukan berdasarkan memihak kepada sesiapa. Tetapi ingin menerangkan sedikit tentang 'sumpah' yang dibolehkan dalam Islam. Inipun berdasarkan bacaan saya (rujuk buku sebab turunnya ayat-ayat Al-Quran oleh Jalaluddin Al Suyuti) Beliau memetik ayat An-Nur 6-8) Ayat ini berdasarkan kisah Hilal di zaman Nabi yang menuduh isterinya berlaku curang. Rasullallah lantas meminta Hilal mendatangkan 4 saksi, tetapi Hilal tiidak dapat membawa saksi seperti yang diminta oleh Rasullallah. Kerana tidak dapat membawa saksi Hilal akan dihukum sebat menginkut Islam sebanyak 80 kali. Hinggalah Hilal berkali-kali menyatakan bahawa tuduhannya benar dan dia tidak berbohong. Untuk ini akhirnya Nabi menyuruh Hilal bersumpah. Cara bersumpah ialah empat kali bersumpah dengan nama Allah bahawa apa yang dinyatakannya benar. Bagi sumpah yang kelima adalah sumpah untuk dilaknat Allah jika bercakap dusta. Sebenarnya sumpah dilakukan oleh orang yang menuduh sahaja, untuk mengelakkan daripada dihukum sebat kerana tidak mendatangkan saksi. Bagi yang tertuduh tidak perlu bersumpah, malah Nabi pun tidak menghukum Isteri Hilal hanya berdasarkan sumpah Hilal tersebut. Dalam hal-hal begini eloklah kita bertanya kepada yang arif, jangan kita menyatakan sesuatu kalau kita tidak tahu. Wallahualam.

    ReplyDelete
  8. komen kat atas ni ambo amat setuju, sumpah ni dalam islam bukan main hentam je, klu tak serupa sj sumpah tak sumpah...

    ReplyDelete

Kalau anda sudi komen, silakan, tapi dengan penuh tanggungjawab...... terima kasih di atas komen anda..