Sunday, October 31, 2010

GALAS-PAS perjuangkan Islam, tetapi dihiasi sifat buruk sangka

PAS mengesyaki UMNO akan menggunakan pengundi-pengundi hantu melalui Jabatan Pendaftaran Negara (JPN) bagi mengeluarkan kad pengenalan dengan menggunakan nama senarai pemilih yang tertera dalam daftar pemilih di Dun Galas.

UMNO juga dikatakan menawarkan sogokan wang RM1,000 atau hadiah peti televisyen kepada pengundi, dengan syarat pengundi berkenaan menyerahkan kad pengenalan mereka.

Begitulah tomahan Penasihat Jentera Pilihan Raya PAS Dun Galas, Wan Abdul Rahim Wan Abdullah. Selain itu, katanya PAS juga mengesan kemungkinan berlaku penipuan di bilik tempat pembuangan undi pada 4 November ini. (rujuk di sini)

AYG ; Sabda Rasulullah SAW, yang bermaksud, “Awasilah diri kamu daripada berburuk sangka kerana perbuatan itu adalah satu pembohongan besar. Janganlah mencari berita buruk, berhasad dengki, bermasam muka dan marah, sebaliknya jadikanlah diri kamu semua bersaudara mara.” (Riwayat Bukhari dan Muslim)

Setiap kali ada pilihan raya, setiap kali juga PAS akan bersangka buruk terhadap UMNO, perasaan tidak puas hati dengki dengki khianat yang telah menjadi darah daging PAS ini juga melambangkan betapa rendahnya moral kepimpinan PAS yang berwajahkan sifat-sifat alim ulama, warak dan sebagainya.

Mereka sanggup menghancurkan maruah orang lain yang tidak sehaluan dengan mereka apabila menolak segala pertimbangan dan rasional akal yang telah dianugerahkan Allah, kerana dalam diri juak-juak PAS yang telah dikuasai nafsu marah dan dengki khianat yang berpanjangan terhadap kejayaan UMNO menerajui negara.

PAS sering berbuat tuduhan-tuduhan yang tidak berasas, tetapi kenapa PAS tidak mengemukakan bukti diatas dakwaan terdapat pengundi hantu yang dibawa masuk dari luar oleh UMNO atau agensi-agensi kerajaan lain…..

Inilah sifat-sifat keji yang telah lama tersemai dalam jiwa puak-puak PAS kerana gemar melakukan perbuatan memburuk-burukkan kepimpin an UMNO, sering membuat tuduhan tanpa asas kebenarannya serta selalu prasangka setiap apa yang kerajaan UMNO-BN lakukan.

Sudah terang dan jelas, PAS diterajui golongan-golongan manusia-manusia yang tidak mencintai keharmonian dan kesejahteraan dalam masyrakat……...

3 comments:

  1. Begitulah setiap kali ada pilihan raya, tapi dia orang menang juga..... entah apa-apa puak hampAS ni...

    ReplyDelete
  2. Salam Yang Gambi..Apa lagi alasan yang boleh PAS create? Kasihan benar..Masih menunjukkan PAS hanyalah parti pembangkang yang low class..

    ReplyDelete
  3. Teruk juga yer, tiap tiap kali pilihan raya hantu hantu kubur kena datang mengundi,sebelum tu kena pergi dulu ke JPN AMBIK KAD PENGENALAN HANTU.PENYOKONG PAS SENTIASA KENA TIPU.

    ReplyDelete

Kalau anda sudi komen, silakan, tapi dengan penuh tanggungjawab...... terima kasih di atas komen anda..