Friday, September 3, 2010

Warga Indon anti Malaysia-ada pengkhianat dari Malaysia ?


Ahli Parlimen Bayan Baru, Datuk Seri Zahrain Mohamed Hashim berkata, ‘hubungan’ di antara Jahabar yang juga ketua pengarang portal berita propembangkang itu dengan pemimpin Bendera mungkin boleh membetulkan keadaan yang berlaku disebabkan kempen anti-Malaysia anjuran pertubuhan itu.

Ketua Pegawai Eksekutif (CEO) The Malaysian Insider, Jahabar Sadiq dikatakan ada hubungan dengan tiga pemimpin kanan Bendera iaitu Mustar Bona Ventura (Koordinator Bendera), Adian Napitulupu dan Serdi Semaun.

Mungkin kerana hubungan itu ada sangkut-paut dengan siri provokasi dan penghinaan ke atas kepentingan Malaysia di Indonesia sehingga Mustar Bona Ventura Manurung mendesak agar Jakarta segera membawa pulang tenaga kerja Indonesia yang mencari nafkah di Malaysia kononnya demi mempertahankan kehormatan serta kedaulatan negara dan mendesak Jakarta memutuskan hubungan diplomatik dengan Kuala Lumpur.

AYG ; Apakah Indonesia sahaja yang ada kehormatan dan kedaulatan ? Malaysia dan rakyatnya tiada ?

Bezanya, rakyat Malaysia yang lebih bermaruah kerana tidak mudah menerima upah wang yang sedikit serta sebungkus nasi untuk menghina Negara lain…….. melainkan ada segelintir rakyat Malaysia yang tidak bermaruah sanggup menjadi pengkhianat Negara sendiri….

Negara Malaysia juga berdaulat dan bermaruah kerana membangun dengan begitu harmoni sehingga dapat menampung berjuta-juta warga dari Negara lain, lebih-lebih lagi umat Islam dari Indonesia untuk menumpang mencari nafkah tanpa halangan…..

Cuma Negara Malaysia agak malang mempunyai rakyat yang begitu ghairah hendak berkuasa, sehingga sanggup menjadi pengkhianat dengan memburuk-burukkan Negara sendiri di luar Negara……….


12 comments:

  1. Salam YG..Kalau dah lapar,tiba-tiba ada orang suruh buat keja sikit dapat upah,walaupun hanya sesuap nasi tapi cukuplah untuk hidup..sape tak nak...Hasrat dan tujuan yang beri tu belakang kira janji boleh menyambung hidup...nanti kalau dah takada demontrasi kesian puak-puak ni miss soru.SiJahanam yang mengkhianati negara yang perlu dicari dan dimusnahkan....

    ReplyDelete
  2. Dalang tu kerajaan tau..tapi tu ler, apa daya kerajaan, hanya mampu bagi "AMARAN"!!

    ReplyDelete
  3. 1) Mohon kerajaan "mencari" warga kita yg menduakan negara yaitu mempunyai 2 kerakyataan. Lucut atau pilih satu antara 2, kecuali mereka yg bekerja diluar.

    2) Mohon kerajaan lucut warga negara serta privilege diM'sia jika disabitkan kesalahan melampau mencaci negara, membuat propaganda jahat serta membiayai kumpulan tertentu untuk menjahanamkan negara.

    3) Memperketatkan kemasukan warga asing yg ingin berkerja, belajar dr negara indon & africa khasnya. Jika ada kes polis jgn benarkan mereka masuk.

    4) Usir kesemua warga PATI, pengemis jalanan dr negara luar, mereka tamat tempoh secepat mungkin tanpa rasa kesian walaupun kita terlalu kesian berbuat demikian.

    5) Kalau Negara Indon nak sangat kita pulangkan mereka ke sana, tunggu apa lagi...jalankan kerja, hanya mereka yg betul betul sah dan lama bekerja, tiada kes kes melibatkan polis kita boleh beri kata dua pada mereka ini.

    6) Cari alternatif lain untuk mengajikan warga asing bukan dr indon, biarkan ego mereka ini dinegara mereka dan biarkan mereka memcari pekerjaan dinegara mereka sendiri, musibah atau bantuan kita fikirkan kemudian jgn pulak menjadi terlalu extrem nak ke sana memberi bantuan kerana bantuan kita belum tentu dibalas kebaikan.

    Apa pun, kita sedia maklum, Indon sebuah negara yg besar dimana lahirnya penganas, kaki rusuh, cepat melatah, kurang pendidikan, mudah terpengaruh dgn media semasa, kalau di negara org putih pun mereka merusuh bakar sana sini di depot tahanan, merusuh kerana anti-org cina 1998, ahhh byk laa hal dia org ni. kita cuma sebagai rakyat yg cinta kan negara, cuba lah bersabar kalau nak berdemo secara berhikmah serta boikot melancung ke negara mereka, apa lah syok sgt bershopping byk tpt lagi boleh lawat setakat nak beli pakaian atau fake beg "berjenama" petaling street pun ada, nak baik g hong kong, thailand, vietnam, beijing...

    ReplyDelete
  4. Salam Yang Gambi..Rasanya ada logiknya bahawa penunjuk perasaan ini dibayar oleh dalang yang berasal dari negara ini. Rentetan selaps Nurul Izzah memburuk-burukkan kapal selam Malaysia, seolah-olah bertali arus Malaysia diperburuk-burukkan dari negara luar.

    ReplyDelete
  5. AYG, setuju dgn komen CCZ, inilah peranan kuncu-kuncu si Nuar untuk mencari kepentingan politik....

    ReplyDelete
  6. Salam...
    Orang yang didapati mengkhinati negara ni patut dibuang hak kerakyatan je. Buat apa nak simpan dia lagi?
    bila disoal, taknak pulak diorang jawab. Penakut pulak. Tapi dok mengapi - apikan orang luar membenci negara sendiri tak takut.

    ReplyDelete
  7. AYG,
    Dah ada pengakuan yang mereka dibayar RM15.00 cuma siapa yang bayar sahaja tidak didedahkan lagi.
    Aku lebih tertarik dengan demontrasi solo anggota angkatan tentera di PP semalam. Hebat!!
    Dah dua OTAI Penang tunjuk belang. Sebelum ini Pak Ali. Yang muda-muda badan berketul-ketul tu buat apa ek?

    Aku Yang Bingai
    UMNO + PAS - Masih adakah lagi jalan pulang?

    ReplyDelete
  8. Saya setuju dgn BB, mana pahlawan2 muda Malaysia.... namapaknya puak-puak upahan Bendera yang tidak bertamadun ini sudah terlalu galak mencabar kesabaran rakyat Malaysia.... dia orang ingat Melayu ini terlalu bacul untuk berperang, ingat-ingatlah macam mana pahlawan Malaysia mengganyang askar-askar Indon dlm konfrantasi 1969..

    Kalau berlaku perang, yang menderita adalah rakyat yang susah, mereka tidak berdosa....tapi puak-puak upahan ini tidak berfikiran manusia, macam anjing hanya tahu menyalak bila dicampak makanan, kalau jantan sangat, cuba-cubalah datang Malaysia wahai puak-puak tak bertamadun Bendera....

    ReplyDelete
  9. salam yang gambi,
    memang mereka ini diupah oleh si gay yang lupa daratan tu..dekat nak menjadi rancangan dia tu.buang je kerakyatannya sebelum bertambah huru-hara negara ini.

    ReplyDelete
  10. Salam,
    Sampai begitu sekali nafsu membawa kepada jalan demikian. Apakah nasib sekiranya golongan sedemikian dibenarkan memegang jawatan tinggi kerajaan kelak. Dahlah pandai bermuka2 malah tidak ada belas kasihan langsung melihat bangsa Melayu untuk berlaga. Harapnya mereka ini banyak bertaubat demi ke jalan yang lurus!!!

    ReplyDelete
  11. Ada bau busuk dari lubang kunyit. Ini mesti kerja orang yang suka tangguh kes tu.

    ReplyDelete
  12. kami tidak warga negara indonesia tidak dibayar dasar anjing UMNO jgan cuman memfitnah... sejak dari tahun 2007 513 rakyat kami terbunuh jangan kalian lupa darah kalian halal bagi kami rakyat indonesia,,,, andai perang terjadi demi allah setiap orang malaysia yang saya bunuh saya makan jantung kalian......ingat,,,,,, gerakan anti malaysia milik bangsa kami.... kemerdekaan kami bukan pemberian UK, kami dapatkan melaluyi perjuangan .... ingat 1 TKI mati 10 orang malaysia kami bantai......ingat darah kalian halal.... kami 250 juta rakyat indonesia siap perang dgn melayu banci yang jumlahnya hanya 10 juta jiwa,

    ReplyDelete

Kalau anda sudi komen, silakan, tapi dengan penuh tanggungjawab...... terima kasih di atas komen anda..