Wednesday, September 15, 2010

Penang maju-harga ‘air suam’ RM1 segelas, sama nilai dengan gaji penasihat ekonomi Kerajaan Selangor


Kementerian Perdagangan Dalam Negeri, Koperasi dan Kepenggunaan akan mengambil tindakan terhadap sebuah restoran makanan laut di Tanjong Tokong, Pulau Pinang yang menjual air suam pada harga RM1 segelas setelah menerima menerima aduan daripada orang ramai mengenai tindakan restoran berkenaan. (rujuk di sini)

AYG ; memang cekik darah pemilik restoran berkenaan…….. walaupun mungkin pihak KPNDKK tidak boleh mengambil tindakan di atas harga ‘air suam’ yang mencekik darah kerana ‘air suam’ bukan barangan kawalan tetapi wajarkah pengguna dibebankan dengan bayaran yang tidak setimpal dengan barangan…..

Dikatakan juga, pelanggan akan tetap dikenakan bayaran RM1 bagi segelas ‘air suam’ walaupun mereka memesan makanan dan minuman yang lain.

Lainlah pula dengan Anwar Ibrahim, sanggup menerima bayaran elaun RM1 sebulan apabila dilantik sebagai penasihat ekonomi kerajaan Selangor…… sebab itu banyak kawasan tanah-tanah berlubang apabila pasir dikorek tanpa sempadan…….

Ketua Menteri Pulau Pinang yang bertaraf Khalifah Omar, Lim Guan Eng tidak payahlah hendak sebu-sebuk perihatin dengan rakyat Serawak dan Sabab yang kononnya kedudukan ekonomi mereka menyedihkan setelah 47 tahun bergabung dengan Malaysia….

Guan Eng lihat dulu bagaimana majunya rakyat Pulau Pinang sehingga ‘air suam’ segelas berharga RM1………………

Jangan hanya nampak kuman berkeliaran di seberang laut, sedangakan bapak gajah depan mata buat-buat rabun pulak……….. peeeeeegiiiiiiiiiiii dahhhhhhhhhhh



4 comments:

  1. Salam YG..Air di P.P bakal habis,pasal tu harganya naik supaya orang tak minum dan berjimat,tak lama lagi Selangor bakal menghadapi masalah yang sama.Pasir dikorek sedalam-dalamnya sebab nanti lubang tu boleh guna untuk buang sampah yang semakin tiada tempat pelupusan...

    ReplyDelete
  2. Bro, apa nak di hairankan... Bwh pemerintahan Umar Lim Guan Eng kan semuanya bagus... Lepas ni nak halau orang melayu keluar dari tanah yang diduduki selama 90 tahun, kemudian hancurkan orang melayu di Pulau Pinang dan macam-macam lagi. Apa nak di risaukan sebab orang-orang Parti Ajaran Sesat (PAS) akan senentiasa mendoakan dia supaya selamat pada setiap khutbah Jumaat. Nanti bolehlah bila nak rasmi pusat SPA atau pelacuran, boleh dipanggil ustaz-ustaz PAS baca doa perasmian. Nik Aziz mesti kata ok punya...

    ReplyDelete
  3. Pergh...Biar Betul Yang?
    Baru ni Semut minum air Nescafe je dah naik 1.70. Takkan air suam sampai seringgit? Takkan terdesak cari duit untuk Pilihanraya sampai air suam pun nak dijual?
    Jahanam punya Penipu Rakyat.

    ReplyDelete
  4. tak tau nak cakap apa dah. cam tak caya tapi dah hakikat kena la terima. tapi ni smua orang penang memang nak kan. kalau tak takkan khianat BN masa PRU12 dulu. sekarang apa cerita. mendengar guruh di langit habis licin air di buang. hujan tak jadi tinggal la hangpa semua kering kontang. sapa susah la ni hangpa jugakkan

    ReplyDelete

Kalau anda sudi komen, silakan, tapi dengan penuh tanggungjawab...... terima kasih di atas komen anda..