Tuesday, September 14, 2010

Pembunuhan Kejam-masyarakat India mengutuk sekeras-kerasnya


Datuk T. Murugiah, Timbalan Menteri di Jabatan Perdana Menteri berkata, kes pembunuhan itu tidak mempunyai kaitan dengan isu perkauman namun tidak dinafikan perbuatan kejam itu begitu melampau dan satu Malaysia marah terhadap perbuatan yang kejam itu.

Katanya lagi, masyarakat India di seluruh negara mengutuk sekeras-kerasnya tindakan mereka yang membunuh jutawan kosmetik, Datuk Sosilawati Lawiya bersama tiga individu lain dan kaum India tidak pernah menyokong perlakuan jenayah seperti itu walaupun dilakukan di kalangan kaum India sendiri.

Datuk T. Murugiah menegaskan, tindakan penjenayah-penjenayah itu wajar mendapat hukuman setimpal dengan kekejaman yang mereka lakukan dn berharap pihak Polis melakukan siasatan secara terperinci tanpa memberikan sebarang ruang sedikit pun kepada mereka yang terlibat. (Rujuk di sini)

Datuk T. Murugiah juga menceritakan bagaimana suspek seorang Peguam yang bergelar Datuk itu bercadang untuk menyertai parti MIC ketika bertemu dalam satu program komuniti Hari Raya di Bukit Cheeding, Banting pada 8 September iaitu tiga hari sebelum suspek ditahan polis.

Dan pada peringkat awalnya Datuk T. Murugiah menganggap hasrat suspek itu tiada masalah menyertai MIC kerana dia seorang peguam yang berpendidikan tinggi serta seorang yang pemurah dan peramah tetapi tidak menyangka di sebaliknya.

AYG ; itulah Datuk, jangan mudah terpedaya dengan rupa paras luaran sahaja…… siapa sangka seorang yang berpendidikan serta berkedudukan tinggi menyimpan peragai macam haiwan…..

Lepas ini, Datuk Murugiah bolehlah menasihatkan mana-mana Peguam, khusus dari kaum India supaya berfikir dengan sewaras-warasnya untuk menjadi Peguambela kepada suspek jika dibicarakan kelak……. Nasihatkan mereka jangan kerana wang sanggup menjadi pembela kepada penjenayah tidak berhati perut ini, kembalikan maruah kaum India........


17 comments:

  1. KAU PUN MUNGIN BERSUBAHAT.

    ReplyDelete
  2. Mudah saja nak settelkan hal ini supaya kaum india terutama indian lawyer untuk dihormati...Buktikan Kes liwat Anwar jangan ditangguhkan lagi oleh peguam india Karpal Singh...Karpal Singh boleh dihormati sekiranya tiada tangguh kes liwat Anwar Ibrahim....Selagi ada penangghan kes liwat ini selagi itu orang India sukar dihormati.. mudah bukan....??

    ReplyDelete
  3. Kebanyakan kes yang melibatkan PENJENAYAH akan dibela oleh PEGUAM BERBANGSA INDIA dan BENGGALI !

    ReplyDelete
  4. She should have hired a body guard with a gun 24 hours a day. 5 of them would have survived

    ReplyDelete
  5. Sebab apa penguam kebanyakan dari org india sebab mereka pandai putar alam mereka semua ada lah peguam low klass pentingkan harta dari kes kalau org india mahu dihormati harus jangan kuat putar alam.

    ReplyDelete
  6. harap selepas ni jangan lagi guna peguam india untuk sebarang urusan nanti tak pasal pasal kena bakar. cari la peguan lain,,,,,

    ReplyDelete
  7. AYG, agaknya Anonymous 1 tu salah seekor anjing DAP kot.... nyalak semacam je....

    ReplyDelete
  8. puak tu memang pandai main wayang bro..cina namewee aritu masa dibawak kebalai polis pn mengaku dia penyokong kerajaan, penyokong 1malaysia n macam2 lagi. penyokong cibai mak dia!!

    keling ni pun mcm tu juga..pundek mak dia!!!

    ReplyDelete
  9. Sahabat semua, terima kasih komen-komen anda... Begitulah kalau terlalu ramai yang menjadi krew-krew wayang kulit.... semua berpandukan Pak Dalang dengan diiringi tiupan serunai, pukulan gong dan gendang...... yang paling teruknya kalau jadi Pak Dogol dan Wak Long.... fikir-fikirkanlah......

    ReplyDelete
  10. dia ahli seumur hidup DAP. Itu yang DAP senyap

    ReplyDelete
  11. Siapa sokong pembunuh, dia serupa mereka juga...

    ReplyDelete
  12. Yang peliknya tragedi sedih macam ni pun masih ada beruk-beruk yang gunakan isu ni untuk berpolitik hentam kerajaan. Tak kisah la india haram jadah tu parti mana, janji dia akan dihukum setimpal dengan apa yang dia buat.

    ReplyDelete
  13. jangan sebab sorang india buat hal..habis semua india kene maki la wahai abng2 ku.xsemua india jahat..xsemua melayu baik,xsemua cina penipu..bengang dengan pembunuh ni.habis semua yg xde kaitan pun masuk sekali..cakap pakai otak..bukan main hambur je.tengok topik la.lagi 1..kita ni bangsa ada tamadun.kalau nk sebut pasal bangsa lain.bagi la name elok2..ini internet.semua orang boleh baca

    ReplyDelete
  14. Salam2all,

    Kita boleh agak yg kes ini akan ditutup dan diamkan spt kes vandalize surau di n9 hari itu. sbb ia melibatkan ahli seumur hidup DAP.

    Bukan rasis tapi kebebasan berusara.

    ReplyDelete
  15. aku hangin betul laaa...kes nih dah sejuk semacam je...sebab melayu kena bunuh je kan??cuba la kalo india ke,cina ke yg kena bunuh,pastu yg membunuh tuh plak melayu....ni sebab india lakhanat tuh ahli DAPigs semuur hidup,maka goreng pisang panas dah xpanas dah??haish....

    ReplyDelete
  16. ramai orang india terlibat dengan jenayah. peguam ni adalah salah satu. begitu teruk jenayah dikalangan orang india sehingga peguam juga boleh menjadi pembunuh.

    ReplyDelete
  17. jgn kita hina satu bangsa itu mungkin disebaliknya bangsa itu lebih baik drp yg kita sangka.. kata Rasulullah. jgn krn kerbau seekor bawa lumpur habis semua terpalit. jgn jd mcm Anwar Ibrahim yg pentingkan diri sanggup langgar hukum hakam utk jd PM. haramkan rotan sdg Rasulullah kata wajib. tngok apa jd pd muda mudi skrg? Ganas, tidak berakhlak, kurang ajar sb tiada program dlm kepala mrk ttg halal haram sejak kecil. hampir 23 tahun tiada siapa yg fikir hukum rotan itu bawa impak yg besar kpd generasi negara ini yg menyokong org membuta tuli tanpa akal. berpendidikan tinggi tp akal mcm mcm yahudi. yahudi shj yg sejak dulu penting diri. semua bangsa tak elok. sb tu Rasulullah berpesan dlm hadis ikut mcm aku.., "aku ada kumis, janggut dan jambang tp YAHUDI buang kumis cuma bela janggut dan jambang.. siapa ikut YAHUDI bukan dr golongan KU.ikir2kan!

    ReplyDelete

Kalau anda sudi komen, silakan, tapi dengan penuh tanggungjawab...... terima kasih di atas komen anda..