Monday, September 20, 2010

Kes Datuk Sosilawati - jangan cepat memuji POLIS


N. Surendran dari Lawyers for Liberty, amat khuatir kerana ramai ahli-ahli politik dan berbagai pihak lain terlalu cepat memuji pihak Polis dalam menyelesaikan kes pembunuhan ngeri Sosilawati Lawiya dan tiga orang rakannya yang lain.

Surendran mendakwa, pihak polis hanya bertindak dengan tegas apabila melibatkan kehilangan seorang "Datuk" kaya dan terkenal. Dalam masa yang sama tidak memperdulikan atau bersikap sambil lewa terhadap kes-kes kehilangan/ pembunuhan dan kes-kes jenayah komersil. (rujuk di sini)

Sebelum itu, manusia sama dari puak pembangkang, Ketua Wanita PKR, Zuraida Kamaruddin mendakwa PDRM tidak komited membuat siasatan sehingga gagal menangkap penjenayah sebenar dalam kes kematian ngeri seorang model yang dikenali sebagai Altantuya Shariibuu.

Zuraida juga mendakwa jenayah seperti ini berulang lagi akibat kegagalan rakyat memilih kerajaan yang telus, berwibawa, amanah yang tidak mempergunakan institusi kerajaan untuk kepentingan peribadi. (rujuk di sini)


AYG ; anti sangat puak-puak pembangkang ini dengan Polis ye…………. Macam dia orang bencikan UMNO juga… apa sahaja yang di buat Polis untuk menjaga ketenteraman awam, keamanan serta keselamatan rakyat tidak mendatangkan pemikiran rasa terima kasih dalam kepala otak mereka….

Agaknya, lebih marah dan benci lagi puak-puak ini bila dapat tahu pembunuhan kejam itu dilakukan oleh Peguam bergelar ‘Datuk’ yang bersekongkol dengan pembangkang….. lebih-lebih lagi sahabat baik N. Surendran….. jenis paria hamPAS….

Entah-entah inilah juga manusia yang bakal jadi kumpulan ‘peguambela’ kepada pembunuh kejam Datuk Sosilawati serta tuga yang lain nanti……

Siapa N. Surendran ?

Dia juga menjadi peguambela kepada Sarjan N. Tharmendran yang didakwa mencuri dua enjin jet milik Tentera Udara Diraja Malaysia (TUDM), juga pernah mendakwa anak guamnya dijadikan “kambing hitam” oleh pihak tertentu apabila dikenakan tuduhan bersubahat dan mencuri enjin-enjin pesawat jet F5 TUDM.

Tapi, sampai sekarang masih tidak membuktikan siapa ‘tauke’ sebenar yang mencuri enjin pesawat tersebut…….

Selepas itu si Surendran paria ini mendakwa pula bahawa FELDA tidak boleh menyaman fitnah ke atas akhbar Suara Keadilan kerana agensi itu ditubuhkan dengan menggunakan dana rakyat.

Paria ini kata FELDA adalah SEBUAH badan berkanun yang ditubuhkan dengan menggunakan wang rakyat. Felda ditubuhkan untuk memberi bantuan dan faedah kepada rakyat. Undang-undang adalah jelas, Felda tidak boleh saman fitnah akhbar Suara Keadilan.

Lepas itu dia nasihatkan FELDA agar mencari penasihat undang-undang yang bijak, membuat kajian serta tidak mengeluarkan kenyataan yang tidak mempunyai asas undang-undang.

FELDA dah saman pun……… tunggu sajalah perbicaraan di mahkamah nanti…. RM200 juta tau…..

Inilah kepala manusia yang konon datang dari Lawyers for Liberty………. Dia saja yang betul…




5 comments:

  1. MEMANG JENIS BANGKAI PARIA
    KELING LOW CLASS SORANG NI...

    ReplyDelete
  2. mike makan abu mayat. tu yang peguam senget ini jadi otak dia pun senget

    ReplyDelete
  3. peguam... biasalah lidah jenis putar belit. yang salah dikelirukan, yang betul pun dikelirukan juga.. takde putar belit, takdelah kerja dia..

    ReplyDelete
  4. Anon, PG, Apai Ngelai, terima kasih dengan komen...

    ReplyDelete
  5. Inilah akibatnya kalau anak-anak Melayu terlalu kurang berkecimpung dalam bidang ini, semua dikuasai puak-puak ini....

    Veteran UMNO.

    ReplyDelete

Kalau anda sudi komen, silakan, tapi dengan penuh tanggungjawab...... terima kasih di atas komen anda..