Tuesday, September 21, 2010

Bendera & Aliansi Pemuda, usir rakyat Malaysia esok…….

Mustar Bona Ventura, pemimpin kumpulan Bendera (Benteng Demokrasi Rakyat), suku Batak Kristian di Indonesia merancang akan mengadakan pembersihan serta mengusir rakyat Malaysia yang berada di Indonesia pada hari esok, Rabu 21 September 2010. (rujuk di sini)

Bendera yang diterajui Mustar Bona Ventura, Adian Napitulupu dan Serdi Semaun merupakan pemimpin NGO Batak Kristian yang dikatakan ada kaitan dengan portal berita Malaysian Insider yang didalangi Anwar Ibrahim kali ini akan bergabung pula dengan Aliansi Pemuda di Indonesia.

Bendera dan Aliansi Pemuda akan berkonvoi dengan 1,000 buah motosikal yang akan dilengkapi 100 tin cat untuk membuat gravity dikawasan-kawasan milik Malaysia di daerah Senayan City, Bank Danamon, CIMB Niaga dan Petronas. Kawasan ini dikatakan terdapat hamper 80 peratus kakitangan atau pekerja terdiri dari rakyat Malaysia.

Menurut kata Mustar, ancaman ini dibuat kerana Malaysia sudah terlalu menghina warga Indonesia apabila seorang pembantu rumah warga Indonesia Winfaida, 26, dari Jawa Timur, yang telah didera, dirogol serta tidak dibayar gaji oleh majikannya sepasang suami isteri bangsa India sebelum ditinggalkan di kawasan ladang Taman Cenderawasih, Nibong Tebal, minggu lalu.

Ekoran itu, aktivis Bendera, Mustar Bona ventura hanya member tempuh 48 jam supaya rakyat Malaysia yang berada di Indonesia untuk segera keluar dari Negara mereka.
Apa yang hairannya, mengapa si Mustar Batak Kristian lain-lain kumpulan NGO Indonesia tidak pula membuat perkara yang serupa terhadap rakyat Negara Arab Saudi……..

Dalam masa yang sama, seorang wanita, Hotimah Ajun, 36 tahun, warga Kampung Citanggeuleuk, Desa Karangwangi, Kecamatan Mekarmukti, Kabupaten Garut, Jawa Barat telah disiksa oleh majikannya di Aran Saudi.
Hotimah telah disiksa dan dipukul oleh majikannya dengan menggunakan kabel litrik, penyapu dan kasut selama dua tahun, sehingga hampir seluruh tubuhnya luka-luka dan kepalanya menjadi botak karena kerap dipukul. (rujuk di sini)

AYG ; inilah yang dikatakan tindak tanduk mengapi-apikan sentimen kebencian yang dijalankan oleh Mustar Bona Ventura, aktivis Bendera serta lain-lain Gerakan Anti Malaysia merupakan salah satu provokasi yang dirancang.

Agenda politik ketiga-tiga pemimpin Bendera yang berbangsa Batak Kristian ini, yang ada hubungan dengan Malaysian Insider, juga didalangi Anwar tidak akan berhenti untuk membuat provokasi agar Malaysia-Indonesia terus bermusuhan…….

Rakyat Indonesia sewajarnya tidak mudah terpengaruh dengan provokasi Mustar batak kristian yang menjadi talibarut upahan pengkhianat dari Malaysia ini……. Pertahankan hubungan baik warga serumpun, sesama saudara Islam…… kalau perlu hapuskan si batak Mustar dan kuncu-kuncu mereka….

16 comments:

  1. A'kum Yang Gambi..mungkin yang mengetuai perarakan ini yang makan pakainya hasil wang untuk mewujudkan keadaan kacau bilau seperti yang diatas.

    Jika difikirkan, merekalah juga yang dipanggil serumpun sebangsa walaupun berbeza ugama.

    ReplyDelete
  2. Mustar batak kristian tak berekor ini terlalu lapar.... sebab itu dia selalu mengaruk dengki dengan kemajuan Malaysia, ditambah pulak bila dapat upahan dari chameleon kaki bontot yang ada kat Malaysia... apa lagi bertambah-tambahlah meriam buluh si batak kristian ni meletup...

    ReplyDelete
  3. bukankah anuar tu keturunan batak darat.????
    iti sepupu sepapat dia lah tu...

    ReplyDelete
  4. berani ke lahanat ni semua nak buat? sape yang benar benar sokong mereka? tolak semua orang yang makan upah, berapa ekor yang tinggal?

    kalau mereka benar benar buat, maka cepatlah indonesia hilang dari peta dunia.

    ReplyDelete
  5. Salam, tok guru mostar ni meragam sebab tak dapat masuk malaysia, permit tak lulus, tu yang jadi beruk kat sana.

    ReplyDelete
  6. AYG, jangan-jangan yang merompak CIMB Niaga di Medan tu dari kumpulan si batak ni kot.....

    ReplyDelete
  7. tak habis2 lagi beruk2 mek yeh ni? hisyyy!

    kama

    ReplyDelete
  8. Nak tahu apa kata Anwar:

    Cepat cepat pecahkan huru hara itu sebelum Mahkamah menjatuhkan hukumannya terhadap AKU.

    Sebaik sahaja diketahui SEORANG amah warga Indonesia itu diketahui didera oleh SEKELUARGA rakyat Malaysia; keluarga itu terus didakwa di Mahkamah. Kat Indonesia mereka kena tunggu apa ya ??? Ancaman nyata dari emosi dirancang itu tak cukup ke ????

    ReplyDelete
  9. Aku terkenang kembali video yang menunjukkan amah Indonesia memijak2 kepala seorang kanak-kanak Malaysia dan menghempas bayi atas lantai... rasa aku itu lagi KEJAM. Itu yang kita tahu dan dapat dari u-tube ... entah berapa banyak lagi deraan yang kita tak tahu...

    Aku bukan anti indonesia... cuma anti kekejaman

    ReplyDelete
  10. Anonymous 4, itu salah satu kejahatan warga ini, bagaimana pula dgn perompakan, bunuh dan rogol yang dilakukan oleh penyangak-penyangak Indon yang datang Malaysia, berapa ramai anak-anak gadis kena ilmu hitam yang mereka rosakkan dan bawa lari.... berapa ramai wanita-wanita Indon yang merosakkan rumahtangga orang Malaysia, merampas suami orang...

    Kita rakyat Malaysia mempunyai, pendidikan, pemikiran yang waras, sebab itu kita tidak pun membuat kecoh di Kedutaan Besar Indonesia... warga Malaysia bukan pengecut, tetapi lebih suka bertoleransi, bertimbang rasa sesama rumpun, sesama Islam yang ingin menumpang mencari rezeki di Malaysia.

    Puak-puak batak macam Mustar ni tidak berpendidikan, sebab itu pemikiran mereka lebih kepada keganasan macam Anwar kaki liwat juga..... suka buat kacau...

    Saya telah bergaul dengan warga Indon yang bekerja di ladang-ladang sawit, kebanyakan mereka datang dari kampung yang hanya bersekolah setakat tahun 2 atau 3 saja.... mereka beritahu bahawa keluarga mereka tidak mampu menghantar mereka belajar lebih jauh, memadai sekadar boleh membaca, mengira dan menulis... mereka kata, anak-anak di Malaysia beruntung, semua dibiayai kerajaan untuk terus belajar.... bukan macam mereka..

    ReplyDelete
  11. Teringat aku pendekar mustar dari kampung pinang sebatang...handal sangat ke dia tu atau tak cukup makan.Tengok rakyat Indonesia yang datang cari rezeki kat Malaysia pulang ke sana jadi kaya raya...

    ReplyDelete
  12. dasar batak tak sedar diri...

    sedih pulak tengok orang malaysia sendiri yg turut terlibat menjadi dalang menghancurkan negara. memutuskan hubungan persaudaraan Islam serumpun Malaysia-indonesia..
    Puak yahudi sana galak bertepuk tangan melihat perpecahan ini.

    ReplyDelete
  13. Ramai juga majikan Malaysia yang dah banyak minum air kecing dan benda kotor dalam masakan yang di sediakan olih amah Indonesia.

    ReplyDelete
  14. Terima kasih sahabat semua membantu memberi komen....

    Kawan memaparkan artikel ini bukan bertujuan provakasi, tetapi untuk kita sama-sama berfikir beginilah keadaannya bila ada manusia yang tidak dapat mengimbangi pemikiran kerana memenuhi kehendak tuntutan upahan sehingga membiarkan diri menjadi tunggangan bagi matlamat agenda politik tertentu...

    ReplyDelete
  15. Nampaknya puak2 sebelah sana masih lagi pendek akal serta tidak mengenang budi. Bukan niat utk nak mengungkit tapi lihat lah.... mereka kena Tsunami kita bantu, rakyat mereka yg datang secara haram pun kita masih berlembut menanganinya, pendek kata macam2 bantuan lagi dah kita hulurkan tetapi........ disebabkan masalah yang sebegini (isu pembantu rumah didera)mereka melompat begitu tinggi....hingga lupa segala perkara "manis" yang kita buat terhadap mereka...

    ReplyDelete
  16. setuju dengan komen teropong pantai..

    majikan kat malaysia ni tak patut menyerahkan urusan penyediaan makanan dalam rumah kepada amah indon.. biarlah masakan itu dari isteri. atau masak sendiri. atau kalo malas jugak, gi cari kedai orang melayu islam yg halal...

    ReplyDelete

Kalau anda sudi komen, silakan, tapi dengan penuh tanggungjawab...... terima kasih di atas komen anda..