Tuesday, September 28, 2010

'Samseng paria' tuduh UMNO sebar kebencian ke atas Indonesia


"UMNO telah menebar ketakutan dengan memanfaatkan isu seolah-olah Malaysia terancam oleh Indonesia yang faktanya sama sekali tidak benar. Ini dongeng baru".

Itulah pembohongan Anwar ketika menyampaikan ucapan di Hotel Four Seasons, Jalan HR Rasuna Said, Jakarta Selatan pada 26 September yang lalu. (rujuk di sini)

UMNO juga dituduh sengaja menebar kebencian ke atas Indonesia.

Media di Malaysia dikatakan lebih cenderung mengeruhkan hubungan antara Malaysia-Indonesia dengan memaparkan berita-berita yang negatif terhadap tenaga kerja Indonesia (TKI) dan berita korupsi di Indonesia, walau pun Malaysia sendiri sebenarnya jauh lebih korup.

AYG ; inilah manusia yang menjadi dalang untuk mengeruhkan hubungan baik antara Malaysia-Indonesia.

Bapak dan anak sama saja, sentiasa menyampaikan perkara-perkara buruk Negara sendiri untuk mendapatkan simpati.

Anwar bukan sahaja sebagai pengkhianat bangsa dan agama malah pengkhianat Negara juga, manusia seperti ini akan menggunakan segala kepakaran putarbelitnya untuk mencapai matlamat jahatnya.

Inikah manusia yang bakal dijadikan pemimpin Negara ?

Anwar ‘si pengkhianat’ bangsa, agama dan Negara bijak memperkudakan aktivis-aktivis masyarakat di Indonesia yang tidak suka melihat hubungan baik Malaysia-Indonesia, si pengkhianat ini begitu cepat menggunakan peluang daripada insiden-insiden yang berlaku untuk mencetuskan kebencian rakyat Indonesia dengan UMNO pula…...

Begitu juga dengan kekecohan yang berlaku pada mesyuarat cabangn-cabang PKR juga dikatakan telah didalangi oleh pihak luar dan meniru budaya UMNO…...

Tetapi, kalau kita renungi betul-betul, itulah gambaran sebenar PKR, wajah sebenar Anwar ‘pengkhianat’ bersama juak-juaknya yang selama ini berperangai samseng, ganas dan liar untuk menangani atau mempertahankan segala kemungkaran yang mereka sendiri lakukan…

Tidak mustahil, kalau ahli-ahli atau penyokong-penyokong PKR juga bersikap seperti masyarakat yang tidak bertamadun…….. Anwarlah sebagai pak guru segala kegansan ini….


12 comments:

  1. This comment has been removed by the author.

    ReplyDelete
  2. Kalau setiap mantan Perdana Menteri digelar Bapa Kemerdekaan, Bapa Perpaduan, Bapa Pembangunan dan sebagainya, Anwar yang bercita-cita menjadi Perdana Menteri ini juga sedang mencuba pelbagai cara untuk diingati dan digelar bermula sebagai Bapa..Tapi apa yang sesuai untuk Anwar ye? Bapa Pendemonstrasi Malaysia kot..

    ReplyDelete
  3. salam YG-mana pergi habis kaki muda yang seangkatan dengan mangkok hayun ini (dalam UMNO)?.tiada ulasan pun mereka buat atau tentang pembohongan ini.yang nak komen sangat dengan TUN M buat apa,tunjuk kesetian kamu dengan UMNO.Tun M itu maseh tak lupa dengan Melayu.kebanyakan ahli UMNO yang berkedudukan,mulut kena zipkah sekarang?.

    ReplyDelete
  4. samseng paria ni memang macam tu. dia tak boleh tengok Malaysia aman. kerja dia nak menyusahkan orang je.

    ReplyDelete
  5. AYG, wajar sangatlah kalau 'samseng paria' ini disumbat segera dalam penjara Sungai Buluh.... sudah terlalu banyak kemungkaran pada negara yg dia buat....

    ReplyDelete
  6. Sial betul pengkhianat ni.Bila masa pulak umno atau media kita sebarkan kebencian terhadap indon.Lagi ditutup ada lah kes indon ni.Peliwat ni memang lahanat betullah,batu api no 1,dah tu buat fitnah pulak.Drp dulu dia memang suka memburuk2kan nama Malaysia di mata luar terutama di indon.

    Peliwat ni memang suka bermuka2.Tak pernah lagi ada tokoh politik luar dari mana2 negara di dunia ini termasuk indon yg datang ke malaysia dan memburuk2kan negaranya sendiri kecuali si sual ni dgn anaknya.Mana ada orang lain sanggup buat kerja khianat ni melainkan dia anak beranak aje.Tak ke haram namanya tu.

    ReplyDelete
  7. org macam nuar dan family nie..lebih baik lucutkan saja warga negara.. tak layak menjadi rakyat Malaysia

    ReplyDelete
  8. salam, ini cakap selupa cakap keluar ikut lubang pungkok selupa dia punya boss juga suka pungkok.

    ReplyDelete
  9. PELIWAT , BIASALAH. ADA JE PELUANG NAK LIWAT, AKAN DILIWATNYA.

    ReplyDelete
  10. Sahabat, terima kasih komen....

    Kalau kita lihat, ramai warga luar negara berkunjung ke Malaysia, malah dari Indonesia juga, tetapi mereka tidak ada yang memburuk-burukkan negara mereka sendiri.... bukan macam si Nuar dua beranak ni, ke mana pergi sentiasa memburuk-buruk negara sendiri, yang peliknya masih juga duk dlam Malaysia....

    ReplyDelete
  11. Salam,
    Susah lah juga ada orang macam, ini yang suka memburukkan kerajaan Malaysia yang elok dan tempat warga Indon mencari rezeki di dalam negara ini.

    ReplyDelete

Kalau anda sudi komen, silakan, tapi dengan penuh tanggungjawab...... terima kasih di atas komen anda..