Monday, June 7, 2010

Tun Mahathir – air mata di Ka’abah


Tun Mahathir, semasa menerajui Negara sebagai Perdana Menteri Malaysia, dikatakan telah menyempurnakan solat di dalam Ka’abah, ada kata 2 kali ada yang kata 3 kali.

Di dalam Ka’abah inilah Tun Mahathir memohon pertunjuk Allah akan kebenarannya….

Dikatakan, disinilah Tun Mahathir mengalirkan air mata ketika sebahagian besar orang Melayu Islam yang mengikuri tok-tok guru, ulama-ulama yang kononnya mengetui sebuah parti Islam melebelkan Tun Mahathir dengan gelaran mahafiraun, mahazalim apabila telah memecat, menyingkirkan, mendakwa seorang peliwat si Anwar Ibrahim.

Berpuluh ribu golongan ini menganjurkan solat hajat di hadapan Ka’abah, beratus ribu menganjurkan solat hajat di dalam stadium di Kota Baharu yang kononnya serambi Mekah yang dipimpin tok-tok guru, ulama-ulama parti Islam palsu memohon Allah menimpakan ‘bala’ kerana kezaliman Tun Mahathir….

Sama ada disedari atau tidak, apa yang jelas satu-satu persatu Allah memberi pertunjuk akan kebenaran Tun Mahathir yang berterusan membela nasib bangsa, agama di dalam Negara, malah satu persatu Allah mempertunjukkan segala kemungkaran, sifat-sifat munafik Anwar serta kepimpinan parti yang kononnya memperjuangkan Islam……

Yang jelas, Anwar adalah barua serta agen-agen yahudi-israel yang mendapatkan dana untuk menghapuskan kuasa Melayu Islam dalam Negara, pemimpin PAS yang dulunya mengkafirkan UMNO kerana bersekongkol dengan MCA dan MIC, tetapi kini lebih mengagungkan serta sanggup menjadi barua kepada DAP komunis…..

Itulah sebahagian pertunjuk-pertunjuk yang Allah paparkan untuk kita sebagai umat Islam di negara Malaysia yang bertuah ini perlu menyedarinya…..

Lebih 20 tahun Tun Mahathir menerajui Negara, pelbagai dugaan dan cabaran yg beliau tempuhi untuk mengatur keamanan negara, mengukuhkan ekonomi negara, mencipta anak-anak bangsa Melayu-Bumiputera menjadi jutawan, perpendidikan tinggi, berilmu dalam pelbagai bidang tanpa mengenepikan hak-hak warga bukan Bumiputera lainnya…..

Ketegasan Tun Mahathir mengemudi negara yang diduduki rakyat pelbagai kaum sehingga Negara menikmati kemajuan, aman dan harmoni….

Tun Mahathir, bukan sahaja perihatin kepada rakyat dalam Negara, malah umat Islam diseluruh dunia juga, bagaimana Tun mahathir menangani nasib ketika rakyat Islam Bosnia disembelih oleh para militari Serb bagaimana juga beliau memikirkan untuk membantu penderitaan rakyat Islam di Palestin……

Pernahkah kita rasa berterima kasih di atas kegigihan Tun Mahathir ? Pernahkah kita mengucapkan rasa syukur kepada Allah kerana mengurniakan kepimpinan macam Tun Mahathir yang sentiasa memikirkan kesejahteraan rakyatnya ?



28 comments:

  1. Pemimpin Islam sejati seperti Tun Dr Mahathir ini tidak akan ambik kisah dengan apa saja cemuhan musuhnya.

    Tindakan lebih membuktikan keikhlasan hati berbanding dengan cakap kosong PAS yang hanya memecahbelahkan kesatuan umat.

    Lies by the Israeli terrorists.

    ReplyDelete
  2. KERANA KEIKHLASAN PEMIMPIN SEPERTI INILAH MEMBUAT AKU TERTARIK PADA UMNO,KU MELIHAT BUKAN PADA YANG TERSURAT TETAPI APA YANG TERSIRAT PADA PEMIMPIN AGUNG INI...P/S:-TUN PERJUANGAN MU BELUM SELESAI.

    ReplyDelete
  3. Kita amat menyanjung tinggi jasa dan perjuangan Tun Mahathir yang dileberkan dengan bermacam. Tetapi setelah solat hajat ia dilakukan ia tidak apa yang berlaku ke atas Tun Mahathir.
    Syukur Tun Mahathir yang banyak berjasa kepada negara dan bangsa.

    ReplyDelete
  4. salam
    memang benar beliau tetap unggul.... semoga Allah lanjutkan usia beliau dan berikan kesihatan yg baik.... rindu dgn kepimpinan beliau.

    ReplyDelete
  5. Salam 1Malaysia YG,

    Saya sangat berbesar hati apabila melihat semakin ada blogger yg menulis tentang YABhg Tun Dr Mahathir Mohamad, pemimpin Agung kita...

    Panglima Perang Cyber, Brave Heart, GOMO, Yanggambi serta ramai...

    Bagi saya Tun Dr Mahathir tidak wajar dilabel sebagai "bekas" sebab walaupun selepas bersara Tun Dr Mahathir pada hakikatnya tak pernah bersarapun malah semakin giat beliau berjuang

    ReplyDelete
  6. YAB TUN tidak pernah menagih sebarang pujian atau sanjungan dari sesiapa pun. Kerana KEIKLASAN & KETULUSAN begitu terpancar dalam dirinya walau pun beliau begitu di hina dan di cela oleh anak bangsanya yang tidak pernah tahu untuk bersyukur.
    Apa yang YAB Tun lakukan adalah kerana Allah SWT demi anak agama, bangsa & negara.
    Moga ALLAH melimpahi Rahmatnya kepada YAB Tun.

    Salam dari,
    Anak bangsa yg sentiasa bersyukur

    ReplyDelete
  7. salam ayahanda tun,

    bila keluar saja apa2 "article" mengenai YAB Tun di media cetak mahupun media elektronik...sylah org yg paling "EXCITED" untuk mengetahui perkembangan YAB Tun...kalau masa boleh diubah kebelakang...sy mahu sekali lagi berada dlm era pemerintahan YAB Tun...YAB Tun telah banyak berjasa kepada agama,bangsa dan negara..bumiputra amnya.Apa yang YAB Tun lakukan adalah kerana Allah SWT demi anak agama, bangsa & negara.
    Moga ALLAH melimpahi Rahmatnya kepada YAB Tun.

    *rindu nak ketemu Dgn Ayahanda Tun*...

    ReplyDelete
  8. Bersaranya Tun dari pentadbiran kerajaan, memberikannya lebih banyak masa untuk menjuarai masalah kemanusiaan dan umat islam...

    Pentasnya kini lebih besar iaitu pentas dunia...

    ReplyDelete
  9. Sahabat semua, terima kasih dengan respon tuan-tuan terhadap Tun Mahathir.... semoga generasi kepimpinan UMNO sekarang dapat menyambung kecemerlangan beliau menerajui negara tercinta.... InsyaAllah.

    ReplyDelete
  10. Semulia pemimpin pakatan rakyat agaknya takde yang lebih dimuliakan Allah daripada pemimpin umno seperti Tun ini.

    ReplyDelete
  11. saya terfikir siapa boleh jadi pengganti seumpama Tun Mahathir ?

    kita sepatutnya fikirkan ttg pengganti walau sukar dicari ganti seperti Allahyarham Tan Sri P Ramlee

    Moga ALlah panjangkan usia Tun Mahathir dan pemimpin2 lain yang banyak berjasa kepada alif ba ta.

    ReplyDelete
  12. YG, semoga Allah swt sentiasa memelihara beliau dengan sebaik-baiknya. satu-satunya negarawan bertaraf dunia. kepada yang mencemuh, biarkan saja; lambat laun kebenaran itu akan terserlah jua...

    ReplyDelete
  13. CCZ setuju sepenuhnya artikel yang Gambi ini. Cumanya rasas edih kerana seringkali anak bangsa kita mencemuh Tun tanpa melihat kembali apa yang Tun sudah buat utnuk negaranya..

    Terima kasih Tun Mahathir..

    ReplyDelete
  14. Tun adalah antara manusia terbaik yang Allah jadikan diMalaysia. Seorang yang dilahirkan untuk menjadi pemimpin negara.yang benar benar berbakat dan sah. Bukannya seperti anuar dan nik aziz.

    ReplyDelete
  15. setakat ini, tiada orang melayu berjiwa besar seperti Tun. Yang sejak dahulu tidak pernah letih memperjuangkan hak orang melayu, hak orang islam dan hak orang bukan islam yang tertindas.

    Keberanian Tun menentang British didalam kempen "buy British Last", mengambil alih pemilikan ladang ladang Malaysia dari British dan bukit Carcosa telah membuka mata dunia bahawa Tun adalah seorang yang berani dan tegas.

    Malah Tun adalah seorang yang menentang dasar Apertaid di Afrika yang dikuasai oleh orang kulit putih.

    Semoga Allah s.w.t memelihara Tun dari bahaya bencana.

    ReplyDelete
  16. ya lah tu...jasanya
    1.buat persempadanan semula kaw pilihanraya sehingga cina dan india dominasi kaw asal melayu.
    2.hudud hukum kejam, kuno tak sesuai zaman la ni.
    3.kahwin campur dan kena convert ke islam adat saja.
    4.menarik bantuan untuk sekolah agama rakyat.
    5.byk lagi la...setakt msk kabah.. Abu Jahal pun msk juga..Tak ada apa2 kelebihan kalau masih menjadi musuh Allah

    ReplyDelete
  17. Anon Tuesday, 08 June, 2010- 'ya lah tu..'

    Kalau dari segi lslam, memang banyak pemikirannya yg tak kena. Tapi, dia dah pilih jalan & tentukan diri dia jadi macam tu, apa nak buatkan. Kesian kan! Cuma kita doakan di hujung2 usia, moga2 pintu hidayah diluaskan utknya.

    ReplyDelete
  18. Anonymous 'ye lah tu', itulah anggapan golongan khawarij yg merasakan diri mereka saja yg kononnya diterima Allah.... sehingga memperlekehkan kebajikan orang lain, kenapa mesti dinafikan amalan baik hamba Allah macam Tun Mahathir, bukankah segala-galanya Allah saja yg menilai, bukan golongan macam awak berdua ini...jangan terlalu takbur dan riak saudara anon berdua...

    ReplyDelete
  19. saya memang sering tertarik untuk membaca artikel seperti ini (tentang Tun). semoga Tuhan sentiasa melindungi dan merahmati Tun.

    terima kasih YG

    ReplyDelete
  20. Kepada anon 'ye lah tu' hanya generasi macam anon ini saja yg tidak merasai segala apa pengorbanan yang telah Tun lakukan untuk memartabatkan bangsa Melayu, sebab itu mereka hanya nampak keburukan kerana kebencian yang telah disemaikan oleh penjarah-penjarah bangsa yang gila kuasa, sebab itu mereka tidak nampak dan terlalu takbur dan riak bila berkata-kata...

    Generasi Melayu perlu sedar pengorbanan kepimpinan UMNO terdahulu untuk memartabatkan bangsa Melayu dan agama Islam agar tidak menjadi pengemis di bumi sendiri...

    Veteren UMNO Pahang.

    ReplyDelete
  21. Berbanyak-banyak terima kasih dengan komen-komen sahabat semua ke atas artikel ini.... sebagai rakyat bumi ini yg sentiasa menghargai akan segala keperihatinan pemimpin-pemimpin negara untuk kesejathteraan rakyatnya...

    Mungkin ada segelintir rakyat yang menafikan, biarkanlah.....

    ReplyDelete
  22. Dasar penswastaan yg beliau asaskan pun banyk bg faedah kpd generasi kini. Dulu bil api, air, dll murah, skrg dah naik berkali ganda.syukur3.. Paling besar sekali petroleum milik rakyat pun diswastakan jg.. Hasilnya yg hanya dinikmati sebilangan kecil shj.

    ReplyDelete
  23. saya juga suka Mahathir.Semoga lahir pemimpin baru seperti Mahathir.

    ReplyDelete
  24. orang macam anon 8/6 memang taktau menghargai jasa. mereka ni ada attitude problem.. holier than thou attitude. in plain language, bongkak dan riak. mereka ajalah islam sebenar, kita semua not islamic enough. walhal yang menentu hanya Allah swt semata-mata.

    PJ Mari

    ReplyDelete
  25. Selamat kan Malaysia dari Bohsial Tua kaki Jubo dan Ulamak Munafik.

    ReplyDelete
  26. TDM boleh dikatakan seorang hamba Allah yang tidak takabur,itu sebab Allah bimbing beliau hingga kadalam kaabah.yang ada banyak-banyak ni cuma tong kosong yang karat menanti masa untuk tengelam.scrap yard pun tak mahu,rugi.bohong lebeh banyak daripada benar.semoga Allah memberi kekuatan kapada TDM dan Isteri.

    ReplyDelete
  27. TDM pengkhianat bangsa melayu dan agama

    ReplyDelete
  28. ya, memang banyak jasanya. tapi ingat, itu kerja yg dipikulkan ke atas bahu setiap pemimpin. bukan semata2 utk berjasa, tapi tangungungjawab. bukan namanya pemimpin sebuah negara & sebuah bangsa kalau dia tak lakukan itu semua; macam penggantinya yg menjual negara; termasuk yg ada sekarang ini - jenis yg hanya berdegar2 di depan melayu, tapi longlai & mengemis di hadapan kaum lain.

    cuma, kita jangan berhenti2 meminta TDM & keluarganya memulangkan harta kekayaan yg mereka kumpul itu kpd rakyat.

    ReplyDelete

Kalau anda sudi komen, silakan, tapi dengan penuh tanggungjawab...... terima kasih di atas komen anda..