Wednesday, June 2, 2010

Serangan Israel ke atas kapal flotilla - Husam & Mahfuz mengigau dalam pelukan Anwar dan DAP

“Kerajaan Malaysia berdengkur dalam dakapan Apco,” kata Husam.

Kononnya Husam apa kesal tidak ada satu pun kenyataan dari mana-mana pemimpin Malaysia, khususnya UMNO mengenai serangan Israel itu. Klik di sini

Kononnya juga Kerajaan UMNO-BN tidak merasa apa-apa dengan serangan Israel ini, tidak risaukan tentang keselamatan rakyat Malaysia yang terlibat, tidak marahkan Israel yang bertindak kejam dalam perairan antarabangsa untuk menghalang bantuan kemanusiaan untuk rakyat Palestin di Gaza.

Mahfuz, “dalam tempoh tidak lebih dari 48 jam kerajaan hendaklah menamatkan kontrak dengan syarikat perunding antarabangsa yang merupakan proksi kepentingan politik Israel dan Amerika Syarikat,"

"Perbuatan kerajaan Barisan Nasional (BN) pimpinan Najib yang begitu mesra Amerika dan Zionis mesti dikecam oleh seluruh rakyat Malaysia". Klik disini

AYG ; begitulah perangai puak-puak pembangkang. Ada saja jalan untuk memburuk-burukan UMNO di mata rakyat…. Apa nak kata, memang itulah kerja mereka….

Lambat sikit pemimpin kerajaan buat kenyataan, timbullah fitnah, kata nista yang terkeluar, sehingga Husam dan Mahfuz sendiri lupa sehingga kini pemimpin-pemimpin PAS macam Nik Aziz tidak sepatah pun mengeluarkan kata-kata mengutuk kekejaman Israel terhadap kapal-kapal misi bantuan tersebut…..

Mana perginya hujah-hujah berapi Anwar ? Mana pergi hujah-hujah Lim Kit Siang, Lim Guan Eng, Karpal Singh ?

Berapa ramai mujahid-mujahid pemuda PAS yang ada dalam misi tersebut ?

Tak payahlah keterlaluan sangat kalau hendak membuat isu untuk memburuk-burukkan UMNO, cuba fakir-fikir sendiri macam mana perjuangan PAS menegakkan martabat bangsa Melayu dan Islam dibawah telunjuk DAP…..

Banyak lagi cara yang boleh dilakukan untuk membantu rakyat Palestin, bukan hanya sekadar mengutuk, berdemonstrasi di atas kekejaman Israel…..

Malaysia dan negara-negara di seluruh dunia perlu bertindak bijak, bagi membantu menyelamatkan aktivis yang ditahan dari kapal Mavi Marmara yang membawa bantuan kemanusiaan kepada penduduk Gaza, bukan hanya sekadar mengutuk sahaja…..

Difahamkan Menteri Luar, Datuk Seri Anifah Aman telah berlepas ke Jordan pagi ini untuk mengusahakan pembebasan 12 rakyat Malaysia yang ditahan ketika tentera Israel menyerang kapal yang mereka naiki bersama sukarelawan antarabangsa dalam perjalanan untuk menyerahkan bantuan kemanusiaan kepada penduduk Palestin di Gaza.

Berita terbaru menyatakan kesemua 12 sukarelawan rakyat Malaysia yang ditahan komando rejim Israel tersebut sudah dibebaskan dan kini berada di sempadan Jordan. Pembebasan mereka itu dibuat awal hari ini, menurut laporan langsung dari wartawan Astro Awani yang turut ditahan. Klik di sini

Itulah yang dikatakan kebijaksanaan dalam menangani permasalahan…….

PAS nak suruh Malaysia menyerang Israel ? itu PAS kena tanya Anwar dan DAP dulu….. jangan hanya tahu membuat fitnah terhadap UMNO, tanyalah diri sendiri dulu…

Jangan mudah menuduh UMNO kononnya di atas tindakan kejam rejim Israel tersebut kerana Malaysia bersikap pak turut dengan sekutu-sekutu Israel….. tanya pada Anwar dulu, siapa barua sebenarnya dengan yahudi dan sekutu-sekutunya….


Lepas ni apa pula kata juak-juak PAS bila pemimpin kerajaan UMNO-BN berjaya membebaskan 12 rakyat Malaysia yang ditahan oleh rejim Israel tersebut....




10 comments:

  1. TUN. DR. MAHATHIR berkata, jangan sekadar menyokong pejuangan palestin bermusim...

    ReplyDelete
  2. 1. Suruh je si Mahpus bangang tu jadi penasihat kerajaan..tak sampai setahun habis satu malaysia dia suruh gadai..
    2. Pemimpin dan penyokong PAS hanya pandai menyalak dan nunjuk jaguh kepada sesama melayu je..takde sekor pun yang berani terlibat sama dengan misi pelayaran bantuan tu..bukan saja nak joint tapi nak keluarkan cadangan seperti yang dilakukan oleh Tun Mahathir pun dia orang tak pernah terpikir.
    3. Mana pegi nya pejuang PAS..kalau sesama melayu sampai sanggup tidur diatas jalan menghalang kenderaan lalu..mana pegi nya Tok ajis yang sering dok buat solat hajat untuk memusnahkan bangsa sejenis nya...dok nyorok dalam rumah kee..

    Ini lah kebenaran sebenarnya mengenai Jemaah Pas...mereka ni kebanyakan nya bangang dalam mentadbir dan otak cuma kosong je..mereka hanya bersuara untuk menyalahkan orang yang tak sehaluan mereka ....tetapi tiada mempunyai sebarang cadangan untuk kebaikkan dan kebajikan bangsa dan agama islam.

    ReplyDelete
  3. Setuju dengan pena minang dan anak lenggong..

    Yang Gambi..tak sedar ke yang Husam dan mahfuz bukan ikhlas sangat nak bela konvoi yang diserang? Mahfuz terang-terang spin peristiwa ini kepada isu APCO.

    Awal-awal lagi mereka lebih pentingkan politik dari jiwa manusia..

    ReplyDelete
  4. Pena Minang, Anak Lenggong, CCZ, terima kasih dengan komen anda.....

    Mahfuz bersama dlm demonstarasi kutuk Israel, tetapi bukan ikhlas nak mengutuk, puak-puak ni hanya nak cari publisiti untuk menghentam UMNO saja.....inilah kerja hamPAS....

    ReplyDelete
  5. Sebenarnya juak-juak PAS cuma mencari isu yang mengatakan mereka lebih ke dapan sedangkan apa yang mereka lakukan setakat cakap tak serupa bikin itu sahaja, setuju sangat dengan pena minang, anak langgong dan yang gambi.

    ReplyDelete
  6. Anonymous Hamba Allah said...

    Assalamualaikum,

    Saya sebagai rakyat Malaysia ingin mengajak semua rakyat Malaysia dari semua lapisan masyarakat supaya mencadangkan kepada kerajaan Malaysia agar semua rakyat Malaysia yang pergi untuk misi bantuan hayat ke Gaza di berikan darjah kebesaran bergelar Dato sempena hari keputraan duli yang maha mulia yang di pertuan agung yang akan datang.

    Tun Dr Mahathir pula di berikan darjah wira negara kerana keperihatinan nya tentang kesengsaraan rakyat Palestin dan menentang kezaliman rejim zionist.

    Sekian terima kasih bro.

    Minta disebarkan di dalam semua blog blog tidak kira dari apa parti sekali pun.

    Rakyat marhean.

    ReplyDelete
  7. Salam,

    1 Srangan kejam ini satu lagi bukti nyata siapa sebnar2nya Yahudi/ lsrael; satu bangsa penjajah yg paling biadab, keji & kejam; yg survivalnya dhidupkan dgn merampas negeri orang & skarang sdang dlm proses mmbunuhi habis umat Palestin.

    2 Cabar2-mncabar spt ini tdak sdikit pun mmberi bekas kdp kssengsaraan & pnderitaan rkyat Palestin, slain hnya mnebalkan kbencian ssama umat lslam; sdangkan PBB - institusi yg mlaung2kan hak asasi mnusia - slama ini pun tidak berupaya brbuat apa2 apbla tiada satu pun drp brpuluh2 resolusinya dipdulikan olh bangsa keji & kejam ini. Pnyelesaian bagi isu Palestin ini bukan dgn perbalahan ssama kita, atau pada PBB. Bagi PBB, hak asas mnusia hanya utk Yahudi & Barat, BUKAN utk rkyat Palestin & umat lslam. lni yg umat lslam kena bnar2 mngerti.

    3 Kita tahu bhawa para pnguasa negri2 bagi 1.5 bilion umat lslam sedunia sngat maklum bhawa Gaza tlah lebih 3 thun dikpung tntera lsrael drp mndapat sbrang bntuk bantuan khidupan. Tapi payah utk kita faham bgaimana bntuan itu mesti dkendalikan oleh skumpulan skarelawan & tanpa apa2 bntuan atau prlindungan ktenteraan drp mana2 negeri umat lslam yg sngat gagah-perkasa jika dsatukan. [Msalnya, Mesir sja ada lbih 200 jet pjuang F-16, lbih 400 kreta kbal, lebih 450 ribu tntera; blum masuk Arab Saudi, Indonseia, Pakistan, Syria, Kuwait, lran & MALAYSIA dll. ; alangkah kuatnya]

    4 Tapi, ke mana pergi kkuatan itu? Kenapa tidak dgerakkan? Sebabnya: kkuatan itu telah diPASUNG oleh para penguasa mreka [yg sluruhnya sudah di bawah kangkang AS, proksi Yahudi], supaya tntra mreka duduk diam2 di dlm rumah dlm isu ksengsaraan rkyat Palestin ini. Maka, jadilah kkuatan itu ssuatu yg cantik dipamer ktika parade, mahal dari segi perbelanjaan, rapi dlm simpanan, tapi MANDUL dari segi fungsi & pengupayaan dlm mlindungi saudara2 umat lslam mreka & mnzahirkan kkuasaan lslam.

    5 Umat lslam kini sngat merindui lahirnya sosok2 spt Salahuddin al-Ayubi atau Sultan Mehmed al-Fatih di tengah2 mreka; sosok yg mampu mnggerakkan bala tnteranya mnghancurkan musuh2 umat lslam & memuliakan ktinggian lslam.

    Slogan [hadits], "al-lslamu ya'lu wa laa yu'la alayh"; apakah sudah trtanggal dari qalbu2 para penguasa Muslim sekarang!?

    6 Mari kita seru kpd para pnguasa Muslim ini agar sgera bersatu mnggerakkan kkuatan tntera & prsenjataannya utk mnghentikan kbiadaban lsrael & mlindungi rkyat Palestin, trmasuk mlindungi smua misi utk mnolong rkyat Palestin. Jika tdak, bererti ssungguhnya pnguasa2 Muslim ini turut sama mmbiarkan brlakunya kzaliman & pnderitaan rkyat Palestin. Jika tidak, alangkah besarnya jumlah kita, tapi buih di depan muka musuh [Mafhum hadits].

    7 Mari kita seru kpd umat lslam utk scara sunggh2 brjuang mnegakkan kmbali Daulah Khilafah lslamiyah, krana hnya Khilafah saja yg
    mampu mnyatukan 1.5 bilion umat lslam sedunia dgn sgenap potensi sumbr manusia & kekayaan buminya; utk mlindungi diri, harta, kehormtan & tanah negeri2 umat lslam, trmasuk mmbebaskan Palestin dari cengkaman lsrael serta memadam kebiadaban yg sdang dilakuknnya skarang.

    Wallahu al'am.

    ReplyDelete
  8. Salam, orang Islam tak lepas dari PHD sebab tu tak kuat, bila tak kuat Israel sekangkang kera pun habis huru hara semua...PAih hidup nak raih politik murahan dari sikap PHD orang Islam.

    ReplyDelete
  9. Israel negara kecil tapi punyai semangat kental dan pengaruh kuat sehingga Amerika pun gentar nak ambil tindakan.
    Negara Islam besar saja ,punyai semangat penting diri, tidak bersatu dan iri hati sesama Islam.Macammana Isreal tak naik tocang.

    ReplyDelete
  10.  Boikot aje Israel JAHAMAN!!!

    Kapal bantuan Malaysia disekat oleh israel mmg tersangat-sangatlah kejam betul.. Didapati ada kapal-kapal dari israel jahaman masuk di Malaysia…
    Dari itu kita perlu mengusulkan, yang kapal-kapal perniagaan dari israel juga perlu diboikot untuk melakukan sebarang perniagaan di Malaysia…
    Kerajaan pun perlu ambil tindakan pada kapal-kapal company Israel daripada masuk diperairan Malaysia…

    Contoh Kapal : searching ” ZIM Line

    ReplyDelete

Kalau anda sudi komen, silakan, tapi dengan penuh tanggungjawab...... terima kasih di atas komen anda..