Monday, June 14, 2010

Laungkan ‘takbir’-Nik Aziz umpama Mahatma Gandhi


Ahli-ahli Dewan Perhimpunan Penyokong PAS (DHPP) bukan Islam bukan sahaja sekadar menjadi penyokong, tetapi sudah boleh melaungkan slogan PAS iaitu 'Allahu Akhbar' yang di sambut oleh ahli-ahli PAS di Muktamar PAS ke 56.

Kaum India yang menyokong PAS, seperti yang didakwa K. Deepakaran telah menyifatkan Nik Aziz memiliki peribadi seperti ‘Mahatma Gandhi’ yang sentiasa disenangi serta sentiasa mengamalkan sifat rendah diri bila mendekati rakyat dengan cara pemakaiaan yang masih tidak berubah sejak memerintah Kelantan. Klik

Nik Aziz dengan bongkak pula berkata, “tolong beritahu pada UMNO, bagaimana susah Nabi berjuang untuk pertahankan Islam, sampai kena potong perkataan 'Rasulullah' dalam perjanjian dengan Mekah”. Klik

AYG ; itulah yang dikatakan ‘PAS For All’ yang mencatatkan sejarah hari ini PAS boleh bergabung dengan kaum-kaum bukan Islam untuk mengubah senario politik negara yang kini dikuasai UMNO.

Hari ini, dengan megahnya Presiden PAS, Hadi Awang mengungkapkan bahawa umat Islam dibenarkan melibatkan masyarakat bukan Islam dalam urusan politik berdasarkan al-Quran dan muzakarah ulama yang dirakamkan dalam kitab-kitabnya.

Mungkin baru sekarang Hadi Awang berjumpa dengan kitab-kitab yang menyatakan Islam membenarkan bergabung dengan masyarakat bukan Islam dalam urusan politik, sebelum ini tidak boleh, haram dan UMNO menjadi kafir kerana bergabung dengan parti-parti kafir macam MCA dan MIC……

Kebongkakkan kepimpinan PAS semakin terserlah apabila sudah dapat menjilat kembali segala kahak dan ludah yang pernah dilemparkan kepada UMNO sehingga tok guru Nik Aziz menjadi takbur dan riak…..

Tidak dinafikan, dalam perjanjian di Mekah, Nabi SAW membuang perkataan ‘Rasulullah’, tetapi bukan membuang Islam bagi membolehkan Rasulullah bersama-sama orang Islam Madinah menuju ke Mekah untuk menunaikan ibadah haji dan umrah.

Nik Aziz lupa agaknya, UMNO telah mendahului lebih 50 tahun mengamalkan ‘tahaluf’ dalam berpolitik bersama parti-parti kaum bukan Islam kerana mengambil iktibar daripada sunah Rasulullah itu sendiri.

Atau K.Deepakaran terlupa, lebih 50 tahun UMNO telah bersikap keterbukaan dan kesamarataan terhadap semua kaum-kaum bukan Melayu-Bumiputera sehingga kaum India juga dapat hidup harmoni mengejar kekayaan, pendidikan, sehingga ada yang lebih kehadapan dari orang Melayu-Bumiputera…..

K. Deepakaran lupa, lebih 50 tahun UMNO telah membenarkan kaum atau penganut gama lain mengamalkan agama mereka dengan tenteram……. UMNO tidak pernah pun bersikap kejam kepada agama-agama lain seperti di Negara India yang meruntuhkan Masjid-Masjid untuk digantikan dengan kuil-kuil Hindu…….

Tidak dinafikan Nik Aziz sama seperti Mahatma Ghandi yang sentiasa mengamalkan sifat rendah diri dengan cara pemakaiaan tetapi Menteri Besar kelantan itu tidak juga menolak kemewahan sejak menerajui pemerintahan negeri Kelantan…..


Inilah kelicikkan kepimpinan PAS menopoli kepentingan politik mereka, banyak perkara yang pernah diharamkan kepada UMNO telah mereka jilat kembali untuk mendapatkan kuasa……

PAS bukan lagi sebuah parti Islam dan lebih layak ianya dipanggil parti ajaran sesat yang banyak memutarbelit agama semata-mata untuk memperdaya, memecahbelah orang Melayu Islam untuk kepentingan nafsu serakah pemimpin-pemimpin mereka…





22 comments:

  1. SLM BRO..DLU DIORANG NI GELI TENGOK KAHAK MIC, MCA, TP SKANG DGN KAHAK DAP DAN DHPP, SAMPI KESEDAPAN MENGHISAP JARI KEHKEHKEH..HARKKK PTUIHHH!!!

    ReplyDelete
  2. Alahai PAS..TGNA.. Sanggup buang saudara seIslam demi menjaga DAP.. nak buat macamne yer..nak marah PAS kawan DAP.. Walaupun DAp pernah mengatakan bahawa mahu wujudkan negara Islam, langkah mayat kami dulu..

    p/s:orang Melayu perlu bersatu jika tidak kita akan menjadi seperti orang Arab lemah kerana Perpecahan!

    ReplyDelete
  3. hehe.. geng paih (pas) pelaq ni.. bukan buleh pakai.. asai untung kat depa, semua ok.. kalau tak menguntugkan depa, haram la.. apa lagi..

    ReplyDelete
  4. Ada pernah baca Mahatma Gandhi rupa2nya kuat seks. Si tua ni pun agak2nya camtu.

    ReplyDelete
  5. Apa nak dihairankan bro.... Nik Aziz dah mula tunjuk belang yang dia dah serupa dengan Ayah Pin, semua kaum Hindu dan Cina sembah kaki, gantung gambar dlm rumah.... kerana terlalu riak, Nik Aziz lupa apa yg PAS buat sekarang semuanya yg telah dibuat oleh UMNO sudah 53 tahun lagi...

    UMNO bergabung dengan semua kaum dan agama tetapi tidak sampai menggadaikan hak bangsa Melayu-Bumiputera dan agama.... PAS sanggup berbuat begitu maka sebab itulah kaum-kaum India dan Cina berlumba-lumba menyokong PAS, bukan kerana perjuangan Islam tetapi kerana PAS dah sanggup hapuskan semua hak-hak dan kuasa Melayu.....

    ReplyDelete
  6. Memang PAS parti ajaran sesat pun. Sekarang lebih senang untuk gelarkan mereka sebagai munafik. Islam mengajak umatnya bersatu oadu tetapi PAS tidak lihat itu. Masih adakah lagi yang menerima PAS bulat2?

    ReplyDelete
  7. Jeffry, GhostWriter, CCZ dan sahabat semua, inilah yang sepatutnya direnung bersama oleh seluruh bangsa Melayu Islam, hari demi hari semakin terserlah wajah sebenar kepimpinan PAS yang telah memesongkan pemikiran bangsa Melayu Islam....

    ReplyDelete
  8. Imam 4 Mazhab Ahli Sunnah Wal Jamaah, masuk penjara keluar penjara, malah ada yang disebat...

    TG Nik Aziz dapat memerintah Kelantan selama 20 tahun....Dapat naik Mercedes..... Itupun kata kerajaan zalim...

    ReplyDelete
  9. Sama seperti diorang menghalalkan perkataan ALLAH digunapakai olih orang kafir.
    Maka berkumandanglan laungan ALLAH HUAKBAR dimana mesyuarat DAP,PKR dan suku sakat mereka.....
    Hallal , hallal , hallal !

    ReplyDelete
  10. Betul sangat tu Isac dan Anonymous, kawan setuju sesangat.... terima kasih dengan komen.

    ReplyDelete
  11. PAS mengamalkan Dasar Terbuka.
    DIa boleh...orang lain HARAM...
    Itu lah dasarnya...

    ReplyDelete
  12. PAS mengamalkan Dasar Terbuka.
    DIa boleh...orang lain HARAM...
    Itu lah dasarnya...
    PAS For All...Dulu Kini Dan Selamanya...
    hehehehe....

    ReplyDelete
  13. Salam,

    1 Krjasama & prsefahaman politik spt yg dspakati Pas+Pkr+Dap, atau Umno+Mca+Mic+Pbs+
    Supp+Gerakan dll dlm BN, utk mwujudkan/mnjalin
    prkongsian kuasa politik dlm pmerintahan adalah antara prsepakatan dgn kaum kafir yg diharamkan lslam. lni krna dlm lslam, fungsi pmerintahan hanya demi mntabdir [mmrintah] negara & rakyat smata2 dgn sstem hukum2 syara' Allah [syariat], iaitu lslam sebagai ad-deen yg kaffah. Krana itu Allah tidak memberi hak & tngungjawab ini kpd kaum [atau parti politik kafir] yg scara trang & jelas mnolak keEsaan Allah & Rasul-nya. Prspakatan spt ini [baik yg sdah 50 tahun brjalan yg baru mula], BUKAN tahaluf siyasi, tapi mgkompromi lslm & kufur.

    2 Pmrintahan di atas rel syariat telah Allah berikan hak itu secara mutlak kpd kaum Muslim, smentara kaum kafir yg tunduk kpd sistem lslam menjadi ahluz dzimmah yg djamin keselamatan nyawa, hrta & khormatannya dijamin oleh negara dgn mreka mmbayar jizyah.

    3 Firman Allah, mksudnya, "Skiranya mreka briman kpd Allah & Nabi {Muhammad] srta apa yg diturunkan kpdnya [al-Quran] nscaya mreka TIDAK
    mnjadikan orang [musyrik/kafir] sbgai pmbantu [tman kprcayaan], ttapi kbanyakan drp mreka adalah ORANG YG FASIQ" [al-Ma'idah (5):81].

    4 Haji Hadi & YG salah mngerti beza antara fungsi PEMRINTAHAN & PENTADBIRAN, sehngga mnta'rif prsepakatan antra parti2 politk umat lslam dgn parti2 politik kaum kafir spt yg ada skarang, [atau clon kafir mwakili parti lslam] sbagai 'tahaluf'. 'Tahaluf' tdak prnah dibuat Nabi SAW utk mmuliakan kafir & kkufuran mreka.

    Abufaiq

    ReplyDelete
  14. Salam,

    5 Samakah Prjanjian Huidaibiyyah dgn 'tahaluf' ta'rifan Haji Hadi & YG yg mnwujudkan kompromi & kongsi kuasa parti2 politik umat lslam + parti2 politik kufur spt yg brjalan skarang? Apakah 'tahaluf' yg brjalan skarang ini Sunnah Nabi?

    6 Pertama, Perj. Hidaibiyah dituntun oleh wahyu; bukan oleh akal & nafsu yg mncari mnfaat dunia yg sementara. Kedua, itu adlah prcaturan politk palng bijak - utk mmbungkem mulut, mngikat kaki2 musuh & menekan mreka drp mnghalang prkembangan lslam, bahkan pada jngka panjang utk mnghancurkan kkufuran itu sndiri [Lihat apa trjadi kpd Makkah]. Ketiga, ia bukan utk brbahagi kkuasaan antara lslam dgn jhiliyyah yg dapat mmbuka jlan kpd brleluasanya kkufuran. ltu keadaan dlm Perj. Hudaibiyyah.

    7 Natijhnya: Slama 10 thn Perj. Hidaibiyyah brjalan, kafir Quraisy mati akal; lslam brkambang dgn dakwah & jihad dgn sngat laju. Bukankh akhirnya sluruh Makkah & jazirah Arab masuk lslam?

    8 'Tahaluf' yg satu ini? Apa brlaku kpd kaum kafir ini smua selma 50 tahun 'tahaluf' [?] di sini brjalan? Apakah mreka smakin knal & jinak kpd lslam? Atau bahkan sbaliknya smakin fobia & sinis kpd lslam & umat lslam? Apakah brlaku natijah spt yg brlaku kdp sluruh Makkah - smuanya kpd lslam? Bukankh 'tahaluf' yg brjalan ini sepakat menolak syariat & smakin gigih brsama mnyemarakkan kkfuran? Apa harapan & janji baik drp calon bukan lslam yg mwakli parti politik lslam kpd lslam? Daptkah mreka mmngerakkan umat lslam atau brsama2 bergerak menegakkan syariat?

    9 Apbla ada orang drp klangan umt lslam, scra ssuka hati - tanpa mmbawa nash & dalil syari'i - mnt'arif ssuatu yg brkaitan lslsm scara sembarangan, lslam pasti rugi, sbaliknya kkufuran juga yg dimnangkan.

    Wallahu a'lam.

    Abufaiq

    ReplyDelete
  15. salam bro, jelas sekarang PAS gunakan agama tapi bukan untuk penyatuan umat sebagaimana dituntut islam. Malangnya mereka menggunakan agama untuk memecahbelahkan perpaduan islam demi kepentingan politik dunia dan kepentingan untuk kalangan mereka sendiri sahaja.

    ReplyDelete
  16. salam,

    modal Islam dah banyak PAS jual, tapi pulangannya tetap sama, hudud n qisas tak pernah buat, tak akan buat, bla kena tegur, tunding jari salahkan orang. Hipokrit akan bawa padah juga satu hari nanti, penipu akan tertangkap jua.

    ReplyDelete
  17. Yang aku kesian nya penyokong PAS terus rela diperbangangkan oleh pemimpin mereka dengan cara kesederhanaan pemakaian dan kehidupan seharian..mereka ni terus diomongkan dengan PAS akan mewujudkan pemerintahan islam sedangkan pemimpin tertinggi sendiri telah menyatakan bahawa Pas tak mampu untuk melaksanakan pemerintahan islam dinegeri2 yang diperintah oleh PR..sekarang ni demi untuk mencuri sokongan dan juga tamakkan kuasa PAS telah membenarkan sikapiaq menggunakan lambang PAS didalam pilihanraya..kita lihatlah nanti apa yang terjadi:

    1. Ayat alquran akan dijaja oleh puak kapiaq..agama islam dan bangsa melayu akan dihina oleh kaum kapiaq didalam surau dan masjid kepunyaan orang islam.
    2. Berkemungkinan ada ayat alquran yang akan tergantung di pintu kuil..tok kong dan gereja.

    Perkara ini bukan mustahil sebab didalam muktamar pas yang baru lalu ..telah berlaku pak lobai pas menyahut laungan allah huakbar yang dilaungkan oleh dikapiaq..kesian..dengan penyokong bodoh Pas sanggup memperbodohkan diri sedangkan sekarang ini makin terserlah apa sebenarnya pendirian pemimpin PAS..mereka hanya menggunakan islam sebagai batu lomcatan untuk kepeningan polotik sempit dan tamakkan kuasa.

    Disebabkan takut disanggah dan segala perlakuan mereka disebarkan oleh blogger mereka..mereka telah melarang blogger mereka menghadiri muktamar tempoh hari. Kebenaran kepada media perdana adalah sebagai helah mereka sahaja..sebenarnya ada benang disebalik tepung disebalik kebenaran tersebut iaitu mereka akan menyatakan media perdana sengaja membuat fitnah didalam penyiaran mereka..ini adalah spin mereka untuk melepaskan diri daripada dipertanggong jawab kan..mereka akan menyatakan kepada penyokong bodoh mereka supaya jangan mempercayai apa yang ditulis oleh media perdana...penyokong akan terus ditipu didalam ceramah tepi longkang mereka.

    ReplyDelete
  18. Rasa nya tak mustahil didalam pilihanraya akan datang akan berlaku perkara ini:

    1. orang melayu dan agama islam dicaci oleh sikapiaq didalam surau dan masjid kepunyaan orang islam.

    2. Ayat alquran akan djaja dan diperlakukan seperti serangkap pantun oleh sikapiaq yang tidak mengerti nilai alquran tersebut.

    3. Potongan sebahagian daripada ayat Quran akan tergantung di pintu kuil..gereja ataupun tok kong sikapiaq.

    Perkara ini bukan nya mustahil akan berlaku disebabkan didalam muktamar tempoh hari..sudah terbukti pak lobai pas turut menyahut perkataan allah huakbar yang dilaungkan oleh keling...

    Apa yang kesiannya penyokong Pas terus diperbodohkan dengan omongan kosong pemimpin mereka yang mengatakan bahawa perjuangan pas adalah untuk islam..sedangkan hakikat sebenarnya dan telah dibuktikan didalam muktamar tempoh hari pemimpin Pas sendiri menyatakan PAS tidak mampu untuk melaksanakan pemerintahan berlandaskan islam dinegeri2 yang diperintah oleh PR. Islam pada mereka cuma digunakan sebagai batu loncatan demi kepentingan politik sempit dan juga tamakkan kuasa sahaja.

    Apa yang menyebabkan puak pak lobai ini menegah para blogger mereka daripada menghadiri muktamar tempoh hari adalah disebabkan mereka tak mau apa yang mereka berlaku didlam muktamar itu diberitakan oleh para blogger mereka. Sebenarnya ada udang disebalik batu pabila mereka membenarkan media perdana menghadiri muktamar tersebut..alasannya mudah sahaja..mereka akan mengatakan kepada penyokong mereka jangan mempercayai apa yang ditulis oleh media perdana dengan alasan media perdana sengaja membuat fitnah..itu lah hakikat sebenarnya...oleh itu pak lobai pas ni dengan senang akan terus memperbodohkan para penyokong mereka didalam ceramah yang diadakan.

    ReplyDelete
  19. alamak terklik dua kali laa sorryyy

    ReplyDelete
  20. biasalah puak pas ini dah macam pemuka yahudi.munafik nom1.orang lain haram tapi pada mereka semuanya halal.

    ReplyDelete
  21. Seharusnya orang melayu terus bersatu dan sama-sama memperjuangkan negara dan kerajaan yang ada sekarang. PAS, PKR dan DAP tidak akan boleh bertolak ansur dalam perkonsian kuasa cuma DAP yang akan lebih berkuasa.PKR akan ikut telunjuk DAP itu sahaja.

    ReplyDelete

Kalau anda sudi komen, silakan, tapi dengan penuh tanggungjawab...... terima kasih di atas komen anda..