Monday, August 16, 2010

DAP-warga emas ditawarkan RM1,000 kalau menang PRU 13


DAP, melalui Lim Guan Eng telah akan memberikan beberapa habuan sekiranya jika dapat menguasai Putrajaya dan pakatan rakyat membentuk kerajaan persekutuan yang baru pada pilihan raya umum ke 13 akan datang.

Lim Guan Eng akan membuat bayaran RM1,000 dalam bentuk tunai kepada semua warga emas yang berusia 60 tahun ke atas, menghapuskan saman ekor yang menyenarai-hitamkan pemilik kenderaan serta membekalkan wifi percuma di seluruh Malaysia. Klik di sini.

AYG; itulah janji baru DAP kepada rakyat Malaysia jika dapat berkuasa sepenuhnya serta menjadikan pemimpin-pemimpin Melayu dalam PKR-PAS sebagai boneka……..

Bagaimana dengan janji-janji pakatan DAP-PKR-PAS dalam manisfesto pada pilihan raya umum ke 12 yang lalu ?

Sudahkah semua tertunai kepada rakyat di Selangor, Pulau Pinang, Kedah dan Kelantan ?

Bagaimana pula nasib rakyat Melayu Pulau Pinang ? sudah banyakkah kebajikan yang dihulurkan kepada mereka ?


Waima apa sekali pun yang dijanjikan DAP untuk mendapat kuasa penuh memerintah Malaysia, rakyat khususnya kaum Melayu-Bumiputera wajib membuka mata seluas-luasnya dengan gula-gula manis DAP untuk meruntuhkan kuasa Melayu……

Mari kita renung, bagaimana kaum DAP telah pertikaikan hak-hak Melayu-Bumiputera, kuota 30% Bumiputera, Kutipan Wang Zakat dan banyak lagi……. Itu belum lagi mereka berkuasa sepenuhnya…..

Apakah DAP akan terus pertahankan kedudukan Melayu-Bumiputera sebagai pribumi seperti kedudukan Raja-Raja Melayu, kedudukan agama Islam, kedudukan bahasa Melayu, kedudukan istimewa orang Melayu.

Walaupun kepimpinan PAS sering menuduh Perlembagaan Reid ini perlembagaan kafir, tetapi perlu diingat, kerana Perlembagaan inilah ruang untuk Melayu Islam-Bumiputera termasuk Melayu Islam-Bumiputera dari PAS-PKR berkembang membangun mengikut arus yang begitu besar disamping tidak menafikan hak-hak bukan bumiputera.

Oleh kerana kelebihan yang dinikmati oleh Melayu Islam-Bumiputera inilah yang telah menimbulkan rasa tidak senang, rasa dengki kaum-kaum bukan Bumiputera yang juga telah mendapat nikmat kewarganegaraan di Malaysia ini……

Mari kita renung serta bandingkan bagaimana keadaannya kaum Melayu atau orang Islam yang tinggal di negara-negara majoriti bukan Islam seperti di Selatan Thai, Filipina, Myanmar dan Kemboja.

Bagaimana pula keadaan Melayu Islam di Singapura yang terpaksa berdiam diri walaupun hak-hak mereka semakin hari semakin dicabut, terhakis serta dihapuskan oleh kaum sekutu DAP.

Janganlah meletakkan diri dengan nilai RM1,000 seperti yang dijanjikan DAP, maka warga emas khususnya kaum Melayu Islam-Bumiputera begitu teruja sehingga sanggup membuang kuasa Melayu di bumi bertuah ini……

Jangan harapkan Anwar-PKR untuk pertahankan Melayu Islam-Bumiputera, jangan harapkan Nik Aziz-PAS untuk pertahankan Islam di bumi bertuah ini….

Anwar hanya sekadar hendak jadi Perdana Menteri, perjuangan Anwar hanya untuk membebaskan diri dari kemungkaran-kemungkaran yang dia buat, bukan untuk pertahankan maruah bangsa atau agama….

Nik Aziz-PAS, juga tidak mampu pertahankan maruah bangsa dan agama kalau dapat berkongsi kuasa dengan DAP, Islam hanya dapat dipertahankan di Kelantan sahaja…….

Nik Aziz hanya tidak mahu kuasa dia terlepas di Kelantan…………….. itu sahaja….

Fikir-fikirlah wahai bangsa ku….. jangan nilaikan maruah diri kita dengan wang sejumlah RM1,000, sehingga sanggup menggadaikan maruah bangsa, agama dan tanah air…..


9 comments:

  1. SALAM..AH..Kononya nak jaga orang tua sangat, anak-anak pun ramai yang dah tak sanggup jaga orang tua mereka,tak caye tengok kat rumah-rumah orang tua diseluruh negara.Apa selama ni kerajaan yang ada tak jaga orang tua..dari dalam kandungan kerajaan dah jaga sampai la meninggal...MOHONLAH WARGA TUA P.P TAK TERMAKAN UMPAN CACING DAP NI..

    ReplyDelete
  2. SLM BRO...KM JAMBAN DH TAKUTTT!!..PETANDA RAKYAT DH TOLAK KEPIMPINAN DIA. TU YG GLABAH SDIAKAN 'GULA2' KT WARGA EMAS!. YG MUDA2 X PLAK NK OFFER SKALI. DASAR POLITIK CABOK PUNYE KM! KEHKEHKEH

    ReplyDelete
  3. Itu pun satu bentuk rasuah tu!!!

    RM 1k untuk umo 60 tahun ke atas, dia X nak bagi duit kat bapak dia lagi agaknya...Lim kit Siang kan dah tua...Karpal pun leh tumpang sekali...

    ReplyDelete
  4. betul memang warga emas dapat duit, hapuskan saman ekor dan beri wifi. tapi beri itu semua pada siapa?

    mestilah pada orang cina sahaja. orang melayu dan india dihapuskan dari malaysia. itu janji lim guan eng sebenarnya.

    ReplyDelete
  5. AYG, janji oleh lidah yang tak bertulang memang mudah....... tapi nak tunai memang payah. Janji PRU-12 kerpada rakyat Penang pun huruh hara... Inikan pulak bagi seluruh rakyat Malaysia. Yang penting adalah kita ....... jangan sampaikan termakan janji......

    ReplyDelete
  6. Warga emas dapat RM1000? Tak mustahil kalau bantuan kebajikan RM300 sebulan dimansuhkan.

    Yang tua dah takbleh kerja tapi yang muda walaupun miskin kena kerja juga. hehehe

    YB = Yang Bingai @ Bangang
    Menantu Hantu - Edisi Khas di Tendang Terajang

    ReplyDelete
  7. Hehe.. ini ialah gula-gula terbaru dap, nak cover salah diorang selama ni. Sapa percaya memang bodoh la.

    ReplyDelete
  8. ai.. janji one off je? long term punya mana DAP oii ..

    ReplyDelete
  9. This comment has been removed by the author.

    ReplyDelete

Kalau anda sudi komen, silakan, tapi dengan penuh tanggungjawab...... terima kasih di atas komen anda..