Sunday, January 9, 2011

Karpal Singh peguam dan juga saksi Anwar meliwat ?

Penasihat PKR, si Anwar mungkin bakal mencatat sejarah tersendiri sekiranya Karpal Singh disapina sebagai saksi Pendakwaraya dalam kes liwatnya dengan Saiful Bukhari.

Zulkifli Noordin berkata, sapina itu boleh berlaku sekiranya pihak pendakwa raya memohonnya kepada mahkamah kerana Karpal pernah mendakwa beliau mempunyai bukti kukuh mengenai keterlibatan Anwar dalam kes liwat pertamanya pada 1997.

Karpal juga boleh diambil tindakan menghina Parlimen atau sumpah bohong (perjury) sekiranya dalam keterangannya sebagai saksi nanti, beliau menafikan mempunyai bukti aktiviti liwat Anwar seperti yang didakwanya dalam sidang Dewan Rakyat pada 1997. (rujuk di sini)

[Benarlah kata YB Zulkifli Noordin, agak pelik juga, manusia macam Karpal yang pernah menyatakan dia mempunyai bukti bahawa memang Anwar ada terlibat dengan kegiatan homoseks dan liwat seperti yang didakwanya di dalam Parlimen dan kini si Karpal Singh juga menjadi peguam bela kepada Anwar.

Tidak salah kalau diandaikan bahwa si Karpal Singh selaku Pengerusi DAP ini bukan semata-mata untuk hendak membela Anwar, tetapi dalam masa yang sama juga untuk jadikan Anwar sebagai anjing suruhan atau boneka untuk memecahkan kekuatan Melayu sebagaimana yang diidam-idamkan puak-puak DAP selama ini.

Kalau tidak, masakan si Karpal ini bersunguh-sunguh menawarkan diri menjadi peguam membela kepada si Anwar dalam kes liwat terhadap terhadap Saiful Bukhari Azlan…..

Macam kata YB Zulkifli juga, yang paling pelik atau menghairankan tok guru, para ulama, ilmuwan, yang mendokong kepimpinan PAS seolah-olah membutakan mata, memekakkan teliga, membisu di atas segala kemungkaran Anwar sebagai raja liwat nombor satu dalam Negara.

Bukan itu sahaja, puak-puak PAS yang kononnya berjuang berlandaskan Islam ini sedia menjadikan si peliwat ini Perdana Menteri jika dapat berkuasa dan sedia pula meletakkan kepimpinan DAP yang jelas dan terang telah menentang perlaksanaan sebuah Negara Islam sebagai Timbalan Perdana Menteri.

Seperti kata YB Zulkifli juga, dengan maklumat serta pertunjuk yang begitu jelas, tidakkah mereka puak-puak PAS sedar telah wujud satu ‘pakatan syaitan’ yang bakal menjahanamkan Islam, rakyat, negara sekiranya DAP berjaya menghapuskan kuasa-kuasa, hak-hak Melayu-Bumiputera serta Raja-Raja Melayu……

Amat malang orang Melayu juga umat Islam dalam Negara jika ada lebih ramai kepimpinan PAS yang secara terbuka menyatakan sanggup mati untuk mempetahankan akan Karpal Singh yang secara terbuka menyatakan, “langkah mayat dia dulu, kalau ada umat Islam di Malaysia mahukan jadikan Negara ini sebuah Negara Islam”.

Amat malang lagi, kalau ada penyokong Melayu PAS-PKR masih tidak sedar dan terus bersekongkol dengan perjuangan PAS yang terang-terang telah meninggalkan perjuangan Islam demi kuasa dan jawatan……]

82 comments:

  1. Artcle terbaik pernah saya baca dgn bahasa dan flow yang sempurna. Semua isi berita adalah faktor dgn rujukan disediakan. Penudah yang meninggalkan kesan agar pembaca berfikir. TQ.

    ReplyDelete
  2. Salam ziarah dan perjuangan,
    Mohon link ke blog tuan.
    TK

    ReplyDelete
    Replies
    1. Saya ingin berbagi cerita kepada anda bahwa saya ini IBU PUSPITA seorang TKI dari malaysia dan secara tidak sengaja saya buka internet dan saya melihat komentar ibu hayati yg dari honkong tentan MBAH KABOIREN yg telah membantu dia menjadi sukses dan akhirnya juga saya mencoba menghubungi beliau dan alhamdulillah beliau mau membantu saya untuk memberikan nomor toto 6D dan alhamdulillah itu betul-betul terbukti tembus,kini saya sangat berterimakasih banyak kepada MBAH KABOIREN dan jika anda ingin seperti saya silahkan hubungi MBAH KABOIREN di 085-260-482-111,saya juga tidak lupa mengucap syukur kepada ALLAH karna melalui MBAH KABOIREN saya juga sudah bisa sesukses ini dan jangan mudah percaya kepada MBAH yg lain selain MBAH KABOIREN karna saya juga pernah mengalami yg namanya dibohongin sama para normal yg lain,ini bukan rekayasa dari saya melainkan ini kisah nyata dari seorang TKI....Untuk yg punya rum erimakasih atas tumpangannya. KLIK _ GHOB _ 2D 3D _ 4D _ 6D _ DISINI












      Saya ingin berbagi cerita kepada anda bahwa saya ini IBU PUSPITA seorang TKI dari malaysia dan secara tidak sengaja saya buka internet dan saya melihat komentar ibu hayati yg dari honkong tentan MBAH KABOIREN yg telah membantu dia menjadi sukses dan akhirnya juga saya mencoba menghubungi beliau dan alhamdulillah beliau mau membantu saya untuk memberikan nomor toto 6D dan alhamdulillah itu betul-betul terbukti tembus,kini saya sangat berterimakasih banyak kepada MBAH KABOIREN dan jika anda ingin seperti saya silahkan hubungi MBAH KABOIREN di 085-260-482-111,saya juga tidak lupa mengucap syukur kepada ALLAH karna melalui MBAH KABOIREN saya juga sudah bisa sesukses ini dan jangan mudah percaya kepada MBAH yg lain selain MBAH KABOIREN karna saya juga pernah mengalami yg namanya dibohongin sama para normal yg lain,ini bukan rekayasa dari saya melainkan ini kisah nyata dari seorang TKI....Untuk yg punya rum erimakasih atas tumpangannya. KLIK _ GHOB _ 2D 3D _ 4D _ 6D _ DISINI


      Delete
  3. MUdah-mudahan generasi muda Melayu dalam PAS-PKR sedar serta insaf selama ini mereka hanya dijadikan hamba-hamba oleh kepimpinan PAS-PKR untuk mencepai matlamat DAP untuk berkuasa di bumi Malayu ini...

    ReplyDelete
  4. Sikap Karpal akan memberi impak negatif terhadap kerjaya seorang peguam..

    ReplyDelete
  5. Salam bro,
    Mohon link ke blog tuan untuk berkongsi maklumat dan perjuangan.
    T Kasih

    ReplyDelete
  6. Karpal patut dipenjarakan kerana menghina dan memperlekeh sistem kehakiman dan keadilan negara.

    ReplyDelete
  7. SALAM, APA NAK HERAN BRO, BENGALI NI BUKAN ADA AGAMA, DALAM GOLONGAN PUNJABI PUN DIA DAN ANAK BERANAKNYA DAH MURTAD TAK BERSERBAN, JADI APA NAK KESAH KERJA TIPU MENIPU NI, KECUALI KARPAL BERTAUBAT MACAM DIA SURUH ANWAR BERTAUBAT.

    ReplyDelete
  8. Assalamualaikum Kepada Keluarga Arwah Yang Gambi.

    Sesungguhnya Kami Sedih dengan kehilangan rakan Blogger Paling Aktif Di Alam Maya Ini.

    Kami Merasa Sungguh Terkejut Dengan Berita Ini...

    Semoga ALLAH Mencucuri Rahmat Keatas Roh Yang Gambi.


    Innalillah Wainnailaihi Roji'un

    ReplyDelete
  9. Salam takziah kepada keluarga Allahyarham Abdul Aziz Baharom (Yang Gambi), eXception telah kehilangan seorang rakan seperjuangan yang amat dikagumi... semoga rohnya ditempatkan di kalangan orang yang beriman. Marilah sama-sama kita sedekahkan Al-Fatihah...

    ReplyDelete
  10. Salam Takziah untuk keluarga Allahyarham,
    semoga Tuhan sentiasa merahmati dan memberkati segala perjuangan beliau selama ini.

    Al-Fatihah..

    ReplyDelete
  11. Al-Fatihah!
    Semoga Allah cucuri rahmat keatas rohnya dan ditempatkan dikalangan mereka yang beriman ~ bh

    ReplyDelete
  12. Salam Takziah buat keluarga Allahyarham. Allahyarham seorang yang baik semasa hidupnya dan banyak berkorban masa tenaga untuk perjuangan menegakkan Agama, Bangsa & Negara.

    Allah Maha Adil dan saya berdoa agar Allah menempatkan Allahyarham bersama2 mereka yang dikasihiNya...AMIN

    ReplyDelete
  13. Terkejut, sedih dan terharu mendengar berita ini. Ianya satu kehilangan kepada saya secara peribadi. Allahyarham banyak berinteraksi bersama saya di lama fb serta sering mengutarakan komen2 membina.

    Kepada Keluarga Allahyarhan, redholah dengan kepergiannya kerana sesungguhnya, Allah lebih menyayangi Allahyarham...semoga Roh Allahyarham ditempatkan bersama mereka yang dikasihi Allah...Amin

    ReplyDelete
  14. Pemergian Blogger Hebat daripada Pahang akan tetap dikenang oleh kawan dan lawan. Perjuangan beliau akan tetapi dikenang oleh rakan blogger yang lain. Walaupun KGC tidak mengenali secara peribadi, nilai dan erti perjuangan beliau begitu tinggi untuk ditafsirkan. Nilai dan semangat perjuangan tinggi beliau akan menjadi pembangkit semangat untuk kita teruskan perjuangan ini demi Alif Ba Ta. Posting beliau yang terakhir adalah pada 9 Januari 2011 iaitu 3 hari sebelum beliau menghembuskan nafas terakhir. Inilah semangat perjuangan yang harus kita banggakan. Salam takziah daripada Kitagempur.com kepada seluruh ahli keluarga Allahyarham Abdul Aziz Baharom. Semoga Rohnya Dicucuri Rahmat Dan Diletakkan Dikalangan Orang-Orang Yang Beriman.

    AL-FATIHAH

    ReplyDelete
  15. Aduhai teman..kami relakan pemergian mu..Mudah-mudahan sahabat tenang-tenang sahaja di sana..Rakan-rakan blogger terasa kehilangan saudara dan kami akan meneruskan perjuangan saudara..Buat keluarga allahyarham..tabahlah dengan dugaan ini. Ingatlah Arwah telah mencurahkan baktinya di dalam memelihara kedaulatan negara..Al-Fatihah..Yang Gambi dalam kenangan..Aku terasa benar dengan kehilangan beliau..

    ReplyDelete
  16. Salam Takziah..semoga roh beliau dicucuri rahmat dan ditempatkan bersama-sama orang yang beriman.

    AL-FATIHAH

    ReplyDelete
  17. al-fatihah.. BK masih terkejut di atas kehilangan kamu..

    ReplyDelete
  18. Salam all...

    Salam takziah kepada seluruh keluarga Allahyarham AKU YANG GAMBI, semuga Allah memberi rahmat kpd roh seorang pejuang sukarela spt Allahyarham.

    Al-fatihah dari rakan blog Pakmie.blogspot.com

    ReplyDelete
  19. Al Fatihah.....
    Arwah Aku Yang Gambi akan tetap di hati kami para pejuang Cyber!!!

    ReplyDelete
  20. AL-FATIAH... salam takzia buat keluaraga AKU YANG GAMBI

    Semoga roh nya di tempat kan bersama sama para suhada. amin....

    ReplyDelete
  21. Al-Fatihah.

    Semoga roh pemilik blog ini berada dalam kalangan orang beriman dan beramal soleh.

    ReplyDelete
  22. suuu ul khatimah

    ReplyDelete
  23. Salam,
    Innalillahi wa inna Illahi ro ji un...

    May God Bless. May Allah rewards with a good rewards unto him. Robbanawataqobbaldoa ana..

    ReplyDelete
  24. Anon 13 January, kenapa kata macam tu? Mudah-mudahan tuan dapat balasan yang setimpal dari Allah.

    ReplyDelete
  25. SALAM KEPADA KELUARGA, SAYA MERAKAMKAN TAKZIAH KEPADA KELUARGA, DIDOAKAN ROH ALLHAYARHAM DICUCURI RAHMAT DAN DITEMPATKAN BERSAMA ORANG - ORANG YANG SOLEH. AMIN

    ReplyDelete
  26. boleh jumpa teoh beng hock nanti. say peace kt dia ek nanti! nanti kita bakar duit kertas sekali utk u.

    ReplyDelete
  27. AL-FATIHAH..Semuga rohmu dicucuri rahmatNya..sahabatku.

    ReplyDelete
  28. Al-Fatihah...dariku sekeluarga....

    ReplyDelete
  29. allah memberi balasan setiap apa yang kamu usahakan di atas dunia ini

    ReplyDelete
  30. kami org islam tak perlu duit bila dah mati.agama lu saja yg bakar duit untuk simati.....saya marah pada yg menghantar diatas tu..

    ReplyDelete
  31. SALAM TAKZIAH KPD KELUARGA ALLAHYARHAM. SEMOGA ROH BELIAU DI CUCURI RAHMAT DAN DI TEMPATKAN DI KALANGAN ORG2 YG SOLEH..AMIN

    ReplyDelete
  32. Salam Takziah,
    Alfatihah, semoga Allah meletakkan arwah di makam yang mulia. Blog arwah ini akan tetap dikenang dan dikaji oleh generasi blogger Pahang dan Nasional.

    ReplyDelete
  33. Salam Takziah dari sahabatmu

    Sesungguhnya kami sudah kehilangan seorang rakan perjuangan yang sentiasa memberi kata-kata semangat buat anak bangsanya. Semoga Allah meletakkan roh sahabat disisi orang-orang beriman

    AlFatihah dari Sungai Rapat Online

    ReplyDelete
  34. This comment has been removed by the author.

    ReplyDelete
  35. Al Fatihah semoga roh dicucuri rahmat dan termasuk dalam golongan hamba yang soleh.
    Besar kerugian bagi Umno Pahang bila kehilangan seorang penulis siber yang hebat.Walaupun dimasa hidupnya tidak mendapat apa-apa. Semoga keluarga arwah akan terbela biarpun dirinya sendiri tidak sempat untuk mendapat pembelaan sewajarnya.Beliau umpama lilin memberi cahaya kepada orang lain.

    ReplyDelete
  36. Salam Takziah untuk keluarga arwah, kita semua juga akan menuju kearah yang sama iaitu kematian. Diharap keluarga arwah redha dengan pemergian arwah serta sabar dengan ketentuan Allah swt. Buat anak-anak arwah diharap sentiasalah berdoa untuk alayarham ayah kerana dengan doa tersebut akan membahagiakannya disana.

    ReplyDelete
  37. Salam Takziah..moga pahala mu mengatasi dosa mu sebagai bekalan di akhirat. Al-fatihah

    ReplyDelete
  38. kesian blog ni dah tak bertuan dan jadi sejarah...
    semoga tak bawak amalan 'mulia' hina para ulama dan mujadhidin ke dalam lubang kubur..

    Orang yang banyak menulis, maka banyaklah mungkar nangkir akan bertanya nanti..

    Maybe pengikut umnom kat sini sedang berebut2 hantar jenazah ke kubur dan mendoakan kesejahteraan pemilik blog.

    ReplyDelete
  39. bile le blogger pencacai UMNO nak ikut jejak langkah Yang Gambi... jgn dok sekapal ngan Abu Jahal sudah!!!!

    ReplyDelete
  40. Kenapa tulis benda yang tak betul dan tak pasti.
    Aduhai... sedih nya kalau benda tu semua fitnah bagaimana dong mahu di jawab!

    ReplyDelete
  41. Al-Fatihah..fitnah adalah jalan yang menghubugkan terus kita ke lembah Neraka jahanam.....nauzubillah..

    ReplyDelete
  42. da mati xdan nk toubat...byk nye dose...jadikan iktibar kpd yg hidup..

    ReplyDelete
  43. Salam Takziah untuk keluarga arwah, kita semua juga akan menuju kearah yang sama iaitu kematian. Diharap keluarga arwah redha dengan pemergian arwah serta sabar dengan ketentuan Allah swt. Buat anak-anak arwah diharap sentiasalah berdoa untuk alayarham ayah kerana dengan doa tersebut akan membahagiakannya disana.

    amin

    ReplyDelete
  44. salam semua sahabat yang terjemahkan RASA...
    sekupang juga masih tebal menjadikan ingatan betapa gigihnya perjuangan nya demi memertabatkan Ialam dan Bangsa sebagai seorang insan yang bersyukur dengan kedamaian dan keamanan yang di kecapi, harap anak-anak juga seorang pejuang cyber!

    Pada anon-anon, macam biasa ler... potong telor lu ler bagi anjing makan, stakat pakai nick anon sama ler macam babi, badan berisi tapi makan taik sendiri. double fingers for gay like ur!!!

    ReplyDelete
  45. Salam buat semua...
    walaupun berbeza pendapat..
    teman selalu follow tulisan Allahyarham..

    Malahan, Allahyarham adalan antara follower terawal blog Aku Budak Balun!

    Semoga Allah SWT mengampunkan segala dosa-dosanya..

    Pada kita yang masih hidup sedarlah..
    kita PASTI akan mengikuti jejak langkahnya..
    mungkin esok.. mungkin lusa.. mungkin kejap lagi!

    Al-Fatehah..

    ReplyDelete
  46. salam takzaiah buta keluarga Allahyarham.

    ReplyDelete
  47. UMNO barua<<tak nk pada hukum Allah,,PAS nk buat die tak bagi,,bertaubat lh org UMNO sekalian supaya anda tidak tersesat jauh...AMIN!!!

    ReplyDelete
  48. orang anymous yang PAS ni ingat diaowang to cnfrm masuk syurga ke? ingat syurga neraka ni mereka yg tentukan? sudag la owang PAS la owang yang lidah bercabang. bila tang kena batang hidung sendiri ikut ajerk mcm lembu kena cucuk hidung ...

    ReplyDelete
  49. Semoga menjadi pengajaran buat semua penulis blog. Mati ni boleh datang bila-bila sahaja. Kita tgh syok mengutuk, menghina, memfitnah org, menabur kebencian kepada sahabat seagama, tup2 mati. Allah sahaja yang tahu, kita yg lemah ni mmg x tahu.

    Tuan punya blog (Arwah) pn harap2 Allah ampunkanlah dosanya. Kita samada dari UMNO atau PAS x perlulah fitnah memfitnah lagi. Kalo xdan bertaubat, ...haduss..gerun memikirkan

    ReplyDelete
  50. salam takziah buat kluarga arwah.. al-fatihah

    ReplyDelete
  51. mmg PAS sudah terlanjur jauh ditindik hidung oleh PKR n DAP.......mengapa org ISlam PAS masih lagi suka bersekongkol dgn parti yg terang-terang utk menjahanamkan ISLAM atau pun PAS sekarang juga berfungsi spt itu

    ReplyDelete
  52. Just ωant to ѕaу your aгtiсle іs
    as surprising. Τhe clarіty іn yοur
    pοst iѕ ѕіmрly eхcellent
    anԁ i can assume уou аre an expеrt on thіs ѕubjeсt.
    Well with your peгmiѕѕion let me to gгab уour RSS feeԁ tо kеep up tο dаte wіth forthcoming post.
    Thankѕ a million аnԁ ρlease keep
    up the rеwаrding ωorκ.


    Have a lοok at my web page ... raspberry ketone reviews blog

    ReplyDelete
  53. Awesome thingѕ hеre. I'm very glad to peer your article. Thank you so much and I'm taking a
    look forwaгd tо touсh you. Wіll you kindly dгop me a mail?


    my web site; raspberry ketone supplement

    ReplyDelete
  54. I just cоuldn't leave your web site prior to suggesting that I actually enjoyed the standard info an individual supply in your guests? Is gonna be back continuously to investigate cross-check new posts

    Look at my web blog - raspberry ketone slim

    ReplyDelete
  55. Hello Theгe. I fοund yοuг blog usіng msn.
    This іs a very well wrіtten article. I'll be sure to bookmark it and come back to read more of your useful information. Thanks for the post. I'll definіtеly comeback.


    Ηere is my blog; pure raspberry ketones 1000mg

    ReplyDelete
  56. Pleasе lеt me know if уou're looking for a article writer for your blog. You have some really great articles and I think I would be a good asset. If you ever want to take some of the load off, I'd
    really like to wгite some content for your blog in exchange for a link bacκ to mіne.

    Ρlease blаst me an еmail if intereѕteԁ.
    Kuԁoѕ!

    my homepаgе :: green coffee 800

    ReplyDelete
  57. It's going to be finish of mine day, except before finish I am reading this great article to increase my knowledge.

    Here is my web blog: green coffee bean extract

    ReplyDelete
  58. Great poѕt howeνer I ωаѕ ωanting to κnоw if you сοuld write a lіttе
    more οn this toρiс? I'd be very grateful if you could elaborate a little bit further. Thank you!

    My web site ... raspberry ketone reviews

    ReplyDelete
  59. Κеep thiѕ gοing ρlease, great job!



    Check out my blog post - green coffеe
    :: pinterest.com ::

    ReplyDelete
  60. Υou are ѕo сool! Ι ԁon't think I've truly
    read thгough а single thing like that befоre.

    Ѕo nice tо fіnd ѕоmebody ωith a few οriginal thoughts on this toρic.

    Really.. many thanks for starting this up. This websitе is ѕomethіng that is requireԁ on the іnternet,
    someоne with a little οriginаlity!



    Alѕo visit my webpage :: pure raspberry ketones 500

    ReplyDelete
  61. Ӏ аlmost nеѵer comment,
    howeνer i ԁid some seаrchіng
    and wоund up here "Karpal Singh peguam dan juga saksi Anwar meliwat ?".

    Аnԁ I ԁo hаve a couplе οf
    queѕtіonѕ for уou if it's allright. Could it be only me or does it seem like some of these responses look like left by brain dead visitors? :-P And, if you are posting on other places, I would like to keep up with anything fresh you have to post. Would you list of all of your social pages like your linkedin profile, Facebook page or twitter feed?

    Also visit my page: green coffee bean extract and weight loss *latestdealsthere763.hostyd.com*

    ReplyDelete
  62. Pгetty nice pοst. I just stumblеd upon
    your blog and wаntеd to say that I
    have truly еnjοyed suгfіng arοund your
    blog postѕ. Іn anу caѕe ӏ will be ѕubscribing to
    your rss fеeԁ anԁ I hoρe уοu wrіte agaіn ѕoon!


    Alѕо νisit mу blog ροѕt
    ... raѕpberгy κetone (www.casodiscreto.com)

    ReplyDelete
  63. I just cоuldn't leave your website before suggesting that I really loved the usual information a person supply on your visitors? Is going to be back incessantly to check up on new posts

    Feel free to visit my site - pure raspberry ketones 500mg

    ReplyDelete
  64. What's up everyone, it's my first pаy a quick viѕit аt this web
    рage, and aгticle is reаlly fruіtful for
    me, keep up posting these posts.

    Checκ out my page; green coffee bean extract pure

    ReplyDelete
  65. Τhis ρost іs worth eѵeryone's attention. Where can I find out more?

    My web site: pure raspberry ketones drops (baltic-star-hotel.ru)

    ReplyDelete
  66. Μy сoder is trуіng tо сonvince
    me to move tο .net frοm PНΡ.
    I have аlwayѕ dіѕliked the idea because οf the cоѕts.
    But he's tryiong none the less. I've bеen using WordPress on νarious websіtes for abοut
    a year anԁ am anxious about switching tо аnother plаtform.
    ӏ have heard еxcеllеnt thingѕ about blogenginе.
    net. Iѕ thеге a ωay I can impoгt all my wοrdpress pοѕts into it?

    Αny kind of help would be gгeatly apρrecіated!


    Нerе is my page green coffee extract wiki

    ReplyDelete
  67. Amazing! This blog looks exаctly like my old one!
    ӏt's on a entirely different subject but it has pretty much the same page layout and design. Outstanding choice of colors!

    Also visit my webpage :: green coffee extract with svetol

    ReplyDelete
  68. Heya i'm for the first time here. I found this board and I to find It truly helpful & it helped me out much. I'm hoping
    to pгovіde one thing agаin anԁ aid others like you helped me.


    Review my homеpage - green coffee bean

    ReplyDelete
  69. I juѕt could not lеave your web site prior to suggеsting thаt I aсtuаlly lοved the usuаl іnfo an іndivіdual
    suрply to уouг guests? Ӏs gonna
    be back ceaseleѕsly іn order tο investigatе cгoss-check nеw ρosts

    Feеl free to surf to my site - raspberry ketones by sunny island

    ReplyDelete
  70. banyak perubahan politik di Malaysia, komentar balik ya ke blog saya www.goocap.com

    ReplyDelete
  71. Perkenalkan, saya dari tim kumpulbagi. Saya ingin tau, apakah kiranya anda berencana untuk mengoleksi files menggunakan hosting yang baru?
    Jika ya, silahkan kunjungi website ini www.kumpulbagi.com untuk info selengkapnya.

    Oh ya, di sana anda bisa dengan bebas mendowload music, foto-foto, video dalam jumlah dan waktu yang tidak terbatas, setelah registrasi terlebih dahulu. Gratis :)

    ReplyDelete
  72. KAMI SEKELUARGA MENGUCAPKAN BANYAK TERIMA KASIH ATAS BANTUANNYA MBAH , NOMOR YANG MBAH BERIKAN/ 4D SGP& HK SAYA DAPAT (400) JUTA ALHAMDULILLAH TEMBUS, SELURUH HUTANG2 SAYA SUDAH SAYA LUNAS DAN KAMI BISAH USAHA LAGI. JIKA ANDA INGIN SEPERTI SAYA HUB MBAH DEWA _082315999679_ terima kasI http://bocorantogelhariini-4d.blogspot.com لالله�أشهدألاإله إلاالله،وأشهدأن محمدرسوالل




    KAMI SEKELUARGA MENGUCAPKAN BANYAK TERIMA KASIH ATAS BANTUANNYA MBAH , NOMOR YANG MBAH BERIKAN/ 4D SGP& HK SAYA DAPAT (400) JUTA ALHAMDULILLAH TEMBUS, SELURUH HUTANG2 SAYA SUDAH SAYA LUNAS DAN KAMI BISAH USAHA LAGI. JIKA ANDA INGIN SEPERTI SAYA HUB MBAH DEWA _082315999679_ terima kasI http://bocorantogelhariini-4d.blogspot.com لالله�أشهدألاإله إلاالله،وأشهدأن محمدرسوالل




    KAMI SEKELUARGA MENGUCAPKAN BANYAK TERIMA KASIH ATAS BANTUANNYA MBAH , NOMOR YANG MBAH BERIKAN/ 4D SGP& HK SAYA DAPAT (400) JUTA ALHAMDULILLAH TEMBUS, SELURUH HUTANG2 SAYA SUDAH SAYA LUNAS DAN KAMI BISAH USAHA LAGI. JIKA ANDA INGIN SEPERTI SAYA HUB MBAH DEWA _082315999679_ terima kasI http://bocorantogelhariini-4d.blogspot.com لالله�أشهدألاإله إلاالله،وأشهدأن محمدرسوالل



    KAMI SEKELUARGA MENGUCAPKAN BANYAK TERIMA KASIH ATAS BANTUANNYA MBAH , NOMOR YANG MBAH BERIKAN/ 4D SGP& HK SAYA DAPAT (400) JUTA ALHAMDULILLAH TEMBUS, SELURUH HUTANG2 SAYA SUDAH SAYA LUNAS DAN KAMI BISAH USAHA LAGI. JIKA ANDA INGIN SEPERTI SAYA HUB MBAH DEWA _082315999679_ terima kasI http://bocorantogelhariini-4d.blogspot.com لالله�أشهدألاإله إلاالله،وأشهدأن محمدرسوالل

    ReplyDelete
  73. saya PAK SLEMET posisi sekarang di malaysia
    bekerja sebagai BURU BANGUNAN gaji tidak seberapa
    setiap gajian selalu mengirimkan orang tua
    sebenarnya pengen pulang tapi gak punya uang
    sempat saya putus asah dan secara kebetulan
    saya buka FB ada seseorng berkomentar
    tentang AKI NAWE katanya perna di bantu
    melalui jalan togel saya coba2 menghubungi
    karna di malaysia ada pemasangan
    jadi saya memberanikan diri karna sudah bingun
    saya minta angka sama AKI NAWE
    angka yang di berikan 6D TOTO tembus 100%
    terima kasih banyak AKI
    kemarin saya bingun syukur sekarang sudah senang
    rencana bulan depan mau pulang untuk buka usaha
    bagi penggemar togel ingin merasakan kemenangan
    terutama yang punya masalah hutang lama belum lunas
    jangan putus asah HUBUNGI AKI NAWE 085-218-379-259
    tak ada salahnya anda coba
    karna prediksi AKI tidak perna meleset
    saya jamin AKI NAWE tidak akan mengecewakan

    ReplyDelete
  74. Nice post thank you Richelle

    ReplyDelete

Kalau anda sudi komen, silakan, tapi dengan penuh tanggungjawab...... terima kasih di atas komen anda..